ZTE MC888 - problem z połączeniami telefonicznymi
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
mobilniak
- Nowy
- Posty: 6
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 28 lut 2025, o 21:16
ZTE MC888 - problem z połączeniami telefonicznymi
Witam. Posiadam router ZTE MC888 z dystrybucji Plusa i mam problem z używaniem telefonu stacjonarnego poprzez podłączony port RJ-11. Posiadam telefon stacjonarny Panasonic KX-TG7511PD. Korzystam z operatora sieci Plus. Problem polega na tym, że router co jakiś czas "zawiesza" połączenie z telefonem stacjonarnym, objawia się to tym, że nie ma sygnału połączenia wychodzącego. Nie ma także sygnału nadchodzącego połączenia przychodzącego. Pomaga restart routera i wtedy przez pewien czas połączenia działają, ale po kilku godzinach od restartu już nie. Czasami po restarcie routera telefon w ogóle nie wykrywa sygnału z routera i wtedy na telefonie ukazuje się informacja "Sprawdź linię telefoniczną". Dodam, że testowałem także na karcie Orange i wtedy w ogóle połączenia nie działają, mimo że komunikatu o sprawdzeniu linii telefonicznej nie ma. Orange u mnie wyłączył zasięg 3G. Wydaje mi się, że tutaj problemem jest brak obsługi VoLTE a MC888 nie obsługuje 2G. Wcześniej posiadałem router ZTE MF286R także pochodzący z dystrybucji Plusa, również pracujący z kartą Plusa i takiego problemu nie miałem, zawsze działał telefon stacjonarny. Obydwa routery w przypadku połączenia telefonicznego przełączają się na sieć 3G. Nadmienię, że na routerze MF286R rozmowa odbywa się w HD Voice (pojawia się znacznik HD na smartfonie) a na MC888 nie pojawia się znacznik HD i słychać, że odbywana rozmowa jest w gorszej jakości. Routery posiadają najnowszą wersję oprogramowania i w przypadku MC888 jest to BD_PLKPLMC888V1.0.0B06 a w przypadku MF286R CR_PKTPLMF286V1.0.0B09. MC888 kupiłem nowy w fabrycznie zafoliowanym pudełku. Przywracałem router do ustawień fabrycznych ale nic to nie zmienia. Proszę o informację czy jest ktoś, kto również używa takiego samego routera z telefonem stacjonarnym i czy ma taki problem. Być może jest to kwestia oprogramowania i ten problem należałoby zgłosić do Plusa. Proszę również o informację, czy ktoś używa tego routera ale z innym oprogramowaniem (np. niebrandowanym) i z telefonem stacjonarnym i czy u niego połączenia telefoniczne zawsze działają bez konieczności restartowania routera.