Słaby sygnał po nowym okresie rozliczeniowym

Mobilny dostęp do internetu, wiadomości o technologi LTE - nowości, pytania, problemy
sialala
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 25 lip 2012, o 01:28

Słaby sygnał po nowym okresie rozliczeniowym

Post autor: sialala »

No hej.
Przedłużałem umowę miesiąc temu na internet LTE z modemem ZTE MF821.
Wcześniej w dużym pokoju mój sygnał pokazywał 100% w HSPA+ i już nie mogłem się doczekać internetu LTE na święta, bo nadajniki postawione w tym samym miejscu co HSPA.W małym pokoju miałem sygnał 70% i leciało te 9-10Mb/s w HSPA.
Dzisiaj, czyli 25 zaczyna mi się nowy okres rozliczeniowy i ku mojemu rozczarowaniu brak LTE, sygnał spadł w HSPA+ do 20% i 2Mb/s.
Ktoś tu oszukuje? Czy może zbieg okoliczności i modem padł?
Simsiara1701
Prawie PlusManiak
Posty: 47
Rejestracja: 15 wrz 2010, o 10:37

Re: Słaby sygnał po nowym okresie rozliczeniowym

Post autor: Simsiara1701 »

Nie wiem jaka może być przyczyna u Ciebie pewnie ktoś Ci to wytłumaczy, ale powiem, że sam jeszcze kilka miesięcy temu byłem bardzo zadowolony z prędkości i internetu w Plusie. Niestety nie wiem dokładnie w którym momencie internet zaczął tak świrować, że nic się nie dało robić na internecie, dlatego od tygodnia mam już w domu internet z Orange, ale nie mobilny tylko stacjonarny i brak tego, że raz chodzi tak, a raz inaczej, jest naprawdę bardzo fajny. Niestety, z Plusem żegnam się po 6 latach i jest mi przykro, ale nie mogę sobie pozwolić by przez większość miesiąca nie mieć internetu, albo mieć w takim stanie, że się nic nie da zrobić. Nie chcę płacić za miesiąc, a mieć internet od wielkiego dzwona. Nie powiem, dali mi bardzo fajną propozycję internetu 20 GB za ok. 40 zł na dwa lata, ale myślę, że przynajmniej na razie nie są w stanie dać mi stabilności takiej jaką daje kabel. Jeśli natomiast chodzi o Ciebie to domyślam się, że powiedzą Ci że wszystko zależy od tego ile osób z korzysta z neta, jaka jest pogoda i w ogóle teksty które znam na pamięć. Chyba, że faktycznie coś nie tak jest z modemem choć pewnie to nie to.
Pozdrawiam
sialala
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 25 lip 2012, o 01:28

Re: Słaby sygnał po nowym okresie rozliczeniowym

Post autor: sialala »

Nie no, luz. Wiem jak działa mniej więcej sieć radiowa i chyba nikomu nie są obce różne prędkości i brak stabilności przy przeciążeniach, ale moja sprawa jest dość dziwna, dlatego chciałem się dowiedzieć, czy ktoś z Was też miał podobne zjawisko przy przedłużaniu umowy?
100% sygnału i nagle spadek do 20%? ><
Moja baza znajduje się 300 m w linii prostej ode mnie. Przed świętami pracowali tam technicy Plusa nad instalacją nadajników LTE (pytałem) tylko. że ten spadek zaobserwowałem o 0:25 w nocy, wiec raczej żadnych techników tam nie mogło być w pierwszy dzień świąt.

I ten test HSPA+ mówi chyba sam za siebie http://www.speedtest.net/result/2394429058.png

@edit
Udało mi się właśnie uruchomić LTE. Sygnał jest o 30% lepszy, czyli około 75%. Pingi z wp.pl pokazują 25-35 bez strat, jednak strony nie chcą się ładować.
Mam win7, Mozillę Firefox najnowszą; na explorerze jest to samo.
Awatar użytkownika
allcondition
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 9 sty 2013, o 02:21

Re: Słaby sygnał po nowym okresie rozliczeniowym

Post autor: allcondition »

Faktycznie dziwne, raczej przedłużenie umowy samo w sobie nie ma wpływu na zasięg, co najwyżej sprzęt który kupiłeś może gorsze parametry anteny niż poprzedni, warto sprawdzić czy jest różnica jak włożysz sima do starego modemu? , a może tak jak wiadomo mają modernizację sieci i coś tam rozkopali i padło w trakcie ?
ODPOWIEDZ