Strona 1 z 1

Nowy klient - rękojmia

: 5 lut 2024, o 12:02
autor: pazuzu311
Dzień dobry,

w dniu 23.01 zawarłem z Plusem umowę abonamentu wraz z smartfonem (nr zamówienia: 2024012215805085). Po otrzymaniu urządzenia okazało się, że posiada ono wadę fabryczną. Zgłosiłem to telefonicznie. Urządzenie zostało odebrane ode mnie (dpd:0000032451858T) i dostarczone na serwis z tytułu rękojmi w dniu 29.01. Pomimo korespondencji mailowej z BOK, do dziś nie otrzymałem nr zgłoszenia serwisowego. Jestem nowym klientem i pilnie potrzebuję uruchomić kartę SIM a brak urządzenia skutecznie mi to uniemożliwia. Czy macie może pomysł jak uzyskać jakieś konkretne informacje w sprawie?
Pozdrawiam, Grzegorz.

Re: Nowy klient - rękojmia

: 5 lut 2024, o 12:57
autor: Joanna_Plus
Witaj pazuzu311,
pazuzu311 pisze: 5 lut 2024, o 12:02 korespondencji mailowej z BOK

Podaj proszę numer wspomnianej sprawy.

Re: Nowy klient - rękojmia

: 5 lut 2024, o 13:05
autor: pazuzu311
CASE/240131/382

Re: Nowy klient - rękojmia

: 5 lut 2024, o 16:21
autor: Joanna_Plus
pazuzu311,
pazuzu311 pisze: 5 lut 2024, o 13:05 CASE/240131/382
Przekazałam prośbę o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi w powyższej sprawie.

Re: Nowy klient - rękojmia

: 5 lut 2024, o 16:55
autor: pazuzu311
Dziękuję serdecznie.
Mam jeszcze od razu jedno pytanie: zostałem poinformowany, że rękojmia jest rozpatrywana w ciągu 30 dni. Natomiast z tego co się orientuję, przedsiębiorca ma 14 dni na odpowiedź, jeśli zgłaszamy reklamację na podstawie rękojmi. Jeżeli tego nie zrobi to przyjmuje się, że uznał reklamację za zasadną.
Czyli jak to jest 30 czy 14 dni?

Re: Nowy klient - rękojmia

: 6 lut 2024, o 11:13
autor: pazuzu311
Joanna_Plus pisze: 5 lut 2024, o 16:21 Przekazałam prośbę o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi w powyższej sprawie.
W odpowiedzi otrzymałem maila: "Uprzejmie informuję, iż niestety nie posiadamy na chwilę obecną numeru zgłoszenia serwisowego, ponieważ urządzenie nie ma jeszcze diagnozy."

Pani Joanno, dziękuję za pomoc. W czwartek mija 14 dni od zawarcia z Plusem umowy a urządzenie nie jest zdiagnozowane a nawet nie ma nr serwisowego. Niestety to jest kpina z nowego klienta. Nowe urządzenie z wadą fabryczną powinno być od razu wymienione na nowe, nie wspomnę o jakiejkolwiek informacji serwisowej. W takim wypadku będę zmuszony odstąpić od umowy. Czy w takiej sytuacji mam prawo zrobić to po upływie 14 dniowego okresu od momentu zawarcia umowy? Jeśli np. decyzja serwisowa będzie dla mnie niesatysfakcjonująca?

Re: Nowy klient - rękojmia

: 6 lut 2024, o 18:56
autor: Marta_Plus
pazuzu311,

mamy 14 dni na udzielenie informacji, czy roszczenie zostanie uznane. Wspomniany okres jest liczony od dnia dostarczenia urządzenia do nas. W przypadku odstąpienia od umowy, oświadczenie należy złożyć w ciągu 14 dni od podpisania umowy.

Re: Nowy klient - rękojmia

: 6 lut 2024, o 23:45
autor: sedzia20
Marta_Plus pisze: 6 lut 2024, o 18:56 pazuzu311,

mamy 14 dni na udzielenie informacji, czy roszczenie zostanie uznane. Wspomniany okres jest liczony od dnia dostarczenia urządzenia do nas. W przypadku odstąpienia od umowy, oświadczenie należy złożyć w ciągu 14 dni od podpisania umowy.
Pozwolę się wtrącić Marto_Plus, bo napisałaś nieprawdę!

Mojego iPhone nie odesłano w terminie, a prawo wskazuje: zgodnie z Art. 561 [5] kc - stwierdzam, iż uchybiliście
Państwo (jako sprzedawca) terminowi do ustosunkowania się do żądania kupującego (Art. 561§ 1.: Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad).

W obecnej chwili UOKiK mnie wspomaga w rozwiązaniu umowy ratalnej i przynależnej jej głosowej - za bardzo sobie pozwalacie! Umowa na CP z pomocą UKE rozwiązana, oczekuję na zwrot wszelkich kosztów, które poniosłem.
Lipnie się kończy moja historia współpracy z Grupą Polsat Plus :/