Strona 1 z 6

Opłata za brak aktywności

: 5 paź 2021, o 11:57
autor: plufor
Według aktualnych Cenników:
- Opłata za brak aktywności będzie naliczana po upływie 30 dni od ostatniej aktywności Abonenta na Kartę.
- Przez aktywność Abonenta na Kartę należy rozumieć aktywności w postaci:
a) wykorzystania Wartości konta (MIN/SMS/MMS/Internet, zakupu usług/pakietów/promocji),
b) doładowania konta,
c) skorzystania z zakupionych pakietów/promocji: minut, SMS-ów/MMS-ów lub Internetu.

A co w przypadku nowych klientów, którzy przeszli do Plusa i korzystając z promocji „Rabat za przeniesienie 100%”, wybrali jeden z dostępnych trzech pakietów i - w ramach tej promocji - przez 3 miesiące korzystają z rabatu 100% i w konsekwencji nic nie płacą?

Proszę Specjalistów Plusa o oficjalne i wiążące ustosunkowanie się do powyższego pytania.

Jednocześnie sugerowałbym, aby nie przenosić tego pytania do wątku: "Rok ważności konta", gdzie wcześniej było trochę dyskusji na ten temat (choć to inne zagadnienie).
A jeszcze lepiej - dla przejrzystości na Forum - byłoby przenieść wypowiedzi odnoszące się do opłaty za brak aktywności do tego wątku.

Re: Opłata za brak aktywności

: 5 paź 2021, o 17:55
autor: Joanna_Plus
plufor,
plufor pisze: A co w przypadku nowych klientów, którzy przeszli do Plusa i korzystając z promocji „Rabat za przeniesienie 100%”, wybrali jeden z dostępnych trzech pakietów i - w ramach tej promocji - przez 3 miesiące korzystają z rabatu 100% i w konsekwencji nic nie płacą?
W tym przypadku opłata nie będzie naliczona.

Re: Opłata za brak aktywności

: 13 paź 2021, o 09:14
autor: wlo
Czas dokonać jakąś aktywność na utrzymywanych numerach dla numeru ;-)
Ja już wysłałem po esemesie z 7 numerów... A Wy? :-)

Re: Opłata za brak aktywności

: 13 paź 2021, o 09:34
autor: sl@w_es
wlo pisze:Czas dokonać jakąś aktywność na utrzymywanych numerach dla numeru ;-)
Ja już wysłałem po esemesie z 7 numerów... A Wy? :-)
29 dni wstecz na rzadko używanym numerze zapobiegawczo wykonałem połączenie warte ...1 gr. W tym m-cu za synchronizację pobrało mi 20 gr.
Jakoś daje radę.

Re: Opłata za brak aktywności

: 13 paź 2021, o 11:15
autor: wlo
Pytanko mam, w imieniu kolegi...

Kupił sobie - do doraźnego korzystania "terenowego" - starter 30 GB na rok w Elastycznej (https://api.plus.pl/jcr/files/file/adp/ ... et="_blank). Zapłacił 15 zł za starter, z czego 14 trafiło na konto dodatkowe jako pakiet kwotowy do wykorzystania na usługi "bazowe" - zgodnie z regulaminem - ważny do czasu ważności wychodzących. Zasilił konto, zgodnie z regulaminem - w celu uzyskania pakietu 30 GB na 365 dni. Zasilił także na początku sierpnia, żeby wydłużyć ważność konta o rok - wykorzystując ostatnią szansę - za 5 zł pewnie.

Pytanie:
Czy wysłanie wiadomości, wykonanie połączenia głosowego, za które opłata została policzona ze "startowego" pakietu kwotowego 14 zł, jest wypełnieniem warunku aktywności wg nowych zasad określonych w cennikach?

Re: Opłata za brak aktywności

: 13 paź 2021, o 14:57
autor: Joanna_Plus
wlo,
wlo pisze:Czy wysłanie wiadomości, wykonanie połączenia głosowego, za które opłata została policzona ze "startowego" pakietu kwotowego 14 zł, jest wypełnieniem warunku aktywności wg nowych zasad określonych w cennikach?
Nie, użycie rozliczane z pakietu kwotowego, nie jest traktowane jako aktywność.

Re: Opłata za brak aktywności

: 13 paź 2021, o 15:45
autor: wlo
To w jaki sposób wykonać aktywność w tej sytuacji? Trzeba wydzwonić pakiet kwotowy, żeby skorzystać z konta podstawowego? Czy esemes na numer zagraniczny jest aktywnością w tym przypadku? Czy zasilenie teleprzelewem (przyjętym) jest formą aktywności?

Re: Opłata za brak aktywności

: 13 paź 2021, o 18:44
autor: plufor
Na logikę, to sytuacja opisana przez prze @wlo (gdzie klient nie ma w zasadzie możliwości, wykonania innej płatnej aktywność), jest podobna do tej z korzystaniem z promocji „Rabat za przeniesienie 100%” (gdzie nowy klient nie ma także możliwości wykonania innej płatnej aktywność).

Poza tym, te 14 zł pochodzi przecież z REALNYCH pieniędzy, które klient zapłacił za starter, więc, zgodnie z logiką i zdrowym rozsądkiem, skoro klient np. rozmawia, a system za tą rozmowę pobiera środki z tej 14 zł puli (i klient nie ma możliwości tego zmienić!), to powinien tu też być zwolniony z opłaty za brak aktywności.

Sugerowałbym Specjalistom Plusa o dokładniejsze sprawdzenie tego przypadku i ewentualne PILNE działanie, gdyby np. trzeba było zmienić coś w zasadach naliczania opłat za aktywności, tak aby było to zgodne ze zdrowym rozsądkiem i klient nie czuł się poszkodowany z winny nie do końca przemyślanego systemu (bo to finalnie może nie być korzystne dla Polkomtela).

Re: Opłata za brak aktywności

: 14 paź 2021, o 14:54
autor: Joanna_Plus
wlo,
wlo pisze:Czy esemes na numer zagraniczny jest aktywnością w tym przypadku?
Tak.
wlo pisze:Czy zasilenie teleprzelewem (przyjętym) jest formą aktywności?
Nie.

Re: Opłata za brak aktywności

: 26 paź 2021, o 13:53
autor: imarcin0409
Tak z czystej ciekawości, pobrało już komuś tę opłatę za brak aktywności?

Re: Opłata za brak aktywności

: 25 lis 2021, o 16:07
autor: sl@w_es
tuxowolf pisze:Tak z czystej ciekawości, pobrało już komuś tę opłatę za brak aktywności?
Tak, poniżej zrzut ekranu:
Screenshot_20211125_140442_pl.plus.plusonline.jpg
Drugi zrzut:
Screenshot_20211125_141309_pl.plus.plusonline.jpg
Dziwne jest to, że pobranie opłaty nastąpiło w tym samym czasie i w dość odległym terminie od wprowadzenia tej opłaty.
Numer z drugiego zrzutu zarejestrowany jest na inne dane, a po raz ostatni używany był w marcu 2021 r.
Wygląda, więc na to że Plus dla ułatwienia wprowadził sobie jeden termin ściągania haraczu.
Oba numery do likwidacji - Plus weryfikuje to i użytkownik musi to zrobić.

Sugestia do Operatora:
Proszę o spolszczenie informacji za co pobierane są opłaty wszak w Polsce obowiązującym językiem jest język polski.

Re: Opłata za brak aktywności

: 25 lis 2021, o 18:37
autor: marekkalisz19
To jak, jest ten pakiet 100zł (po 50zł na miesiąc) dla nowych, będę dzwonić do oporu i smsować, ale w ramach tego pakietu-czyli w ramach sieci Plus i dalej pobierze 3zł za ,,brak aktywności"? :D Co za bezsens :D

Re: Opłata za brak aktywności

: 25 lis 2021, o 19:12
autor: wlo
Czy Plus jakoś selektywnie pobiera opłaty za brak aktywności? Wrócę do numeru mojej siostrzenicy...
W innym wątku pisałem w innym kontekście, teraz o opłacie...

18 października przed północą telefon ostatni raz był zalogowany (w roamingu na madryckim lotnisku dokładnie) - i oczywiście używany - transmisja danych, rozmowy, wiadomości SMS. Od tamtej pory pozostaje wyłączony (w sensie karta numeru jest wyjęta z telefonu, bo sam telefon korzysta z tubylczej karty SIM - nie, nie hiszpańskiej ;-)). Taryfa Elastyczna z pakietem z 15 GB za 30 zł, pakiet skończył się bodaj 24 października i nie był wznawiany. Ostatnie zasilenie (cykliczne z konta abonamentowego) miało miejsce 4 września (też zostało wyłączone). Dzisiaj jest 25 listopada, minęło 30 dni od ostatniej aktywności tydzień temu, dawno minął okres ważności pakietu... Opłaty nie ma ;-) Czy tak ma być?

Re: Opłata za brak aktywności

: 25 lis 2021, o 19:29
autor: imarcin0409
Ja mam dostęp do dwóch numerów, gdzie nie pobrano opłaty za brak aktywności i w sumie nie wiem dlaczego :) .
Te numery służą do przyjmowania zleceń, nikt z nich nie wykonał żadnego ruchu, są w telefonach bez internetu, nie mają też włączonych żadnych pakietów/usług.

Re: Opłata za brak aktywności

: 8 gru 2021, o 14:57
autor: perton679
Witam. Mam nadzieje, ze to wlasciwe miejsce do zadania mojego pytania. Mam jeden numer przedplacony, ktory sluzy mi tylko do oplacania zakupow w Polsat Box Go. Czy taka forma obciazania konta kwalifikuje sie do zwolnienia z omawianej tu oplaty? Dziekuje i pozdrawiam.