Opłata za brak aktywności

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Opłata za brak aktywności

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj perton679,

jeżeli opłata za usługę jest pobierana z salda konta, to wówczas kwota 3 zł nie powinna być naliczona.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
wiesiorek
Prawie PlusManiak
Posty: 39
Rejestracja: 5 lis 2017, o 20:25

Re: Opłata za brak aktywności

Post autor: wiesiorek »

Witam
Mam kartę plusa w centralce alarmu z taryfą prosto na kartę i służy tylko do wysłania wiadomości po zadziałania alarmu.
Jak nie ma zadziałania alarmu , to karta jest nie aktywna tzn nie wysyła żadnych wiadomości.
12 grudnia pobrało mi 3 zł z środków jakie są na koncie karty , czy następne środki zostaną pobrane po 30 dniach licząc od 12 grudnia jeżeli nie zadziała alarm?
Jeżeli powiedzmy 28 grudnia nastąpi załączenie systemu alarmowego i zostanie wysłana wiadomość , to czy od tego dnia będzie się liczył nowy 30-sto dniowy okres?
Proszę o informacje , ponieważ coś mi się wydaję , że chyba zacznę szukać rozwiązania u konkurencji.
Awatar użytkownika
sl@w_es
Moderator
Posty: 4063
Rejestracja: 4 cze 2011, o 12:09
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Opłata za brak aktywności

Post autor: sl@w_es »

wiesiorek pisze:(...) 12 grudnia pobrało mi 3 zł z środków jakie są na koncie karty , czy następne środki zostaną pobrane po 30 dniach licząc od 12 grudnia jeżeli nie zadziała alarm?
Jeżeli powiedzmy 28 grudnia nastąpi załączenie systemu alarmowego i zostanie wysłana wiadomość , to czy od tego dnia będzie się liczył nowy 30-sto dniowy okres?
Proszę o informacje , ponieważ coś mi się wydaję , że chyba zacznę szukać rozwiązania u konkurencji.
Twoje domysły są zgodne z Cennikiem Taryfy Prosto na Kartę:
- Opłata za brak aktywności będzie naliczana po upływie 30 dni od ostatniej aktywności Abonenta na Kartę.
(...)
- Opłata za brak aktywności będzie pobierana cyklicznie co 30 dni od ostatniej aktywności Abonenta na Kartę lub od daty pobrania ostatniej opłaty za brak aktywności aż do momentu blokady Usług przychodzących.
Z własnego doświadczenia dodam, że pomimo braku aktywności na koncie pierwszy haracz został u mnie ściągnięty 20 listopada pomimo, że opłata miała być pobierana od 14 września. Przyjmując, że 14 wrzesień to był start pobierania opłat, a więc należy doliczyć 30 dni i mamy 14 października, ale dlaczego kolejny miesiąc zwłoki tego już nie potrafię sobie wytłumaczyć.
„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi.” - Stanisław Jerzy Lec
pitt
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 17 lis 2021, o 23:23

Re: Opłata za brak aktywności

Post autor: pitt »

Rodzina w USA ma dwa telefony w Plusie na kartę (taryfa Ja + Na kartę), z których korzysta kiedy są w Polsce, średnio raz do roku. Poza tym, tam te telefony są nieaktywne. Za pomocą aplikacji iPlus sprawdziłem, że już na tych telefonach jest pobierana ta opłata za brak aktywności. Może ktoś doradzi co zrobić żeby uniknąć tej opłaty? Wysłać sms, czy jakieś krótkie połączenie głosowe? Ile kosztuje sms wysłany z Plusa do Plusa tam w USA, albo ile kosztuje minuta połączenia? Nie wiem w ogóle czy to się opłaca, czy koszty nie będą wyższe niż te 3 zł tej opłaty...?
marekkalisz19
PlusManiak
Posty: 59
Rejestracja: 16 sie 2014, o 12:09

Re: Opłata za brak aktywności

Post autor: marekkalisz19 »

Dzisiaj pobrało 3zł, miałem aktywny pakiet 50zł na start, korzystam cały miesiąc, dzwonione regularnie i kasa zaiwaniona. Operator może by się te pierwsze 2-3 miesiące mógł wstrzymać z pobieraniem opłaty, zwłaszcza że dzwonione jest, tyle że z tego pakietu na start a jesteśmy traktowani jakby z karty się nie korzystało i karani za to że chcemy korzystać z plusa...
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Opłata za brak aktywności

Post autor: Joanna_Plus »

pitt,

SMS w tym przypadku wyjdzie taniej. Cennik usług znajdziesz tutaj.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
pitt
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 17 lis 2021, o 23:23

Re: Opłata za brak aktywności

Post autor: pitt »

Dziękuję za odpowiedź. Czyli sms w USA będzie kosztował 1,85 zł ?
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Opłata za brak aktywności

Post autor: Joanna_Plus »

pitt,

jeżeli wiadomość będzie wysłana na polski numer to 1,42 zł. Jeśli zaś do innej strefy to 1,85 zł.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
mecenas
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 4 sty 2022, o 15:57

Re: Opłata za brak aktywności

Post autor: mecenas »

Napiszę tutaj, żeby nie otwierać dwóch wątków. Dziś otrzymałem SMS "za trzy dni zostanie pobrana opłata". Jest to dodatkowy numer na kartę dla rodziny. Znalazłem ten wątek i dowiedziałem się o wprowadzeniu opłaty. Z jeszcze większym zdumieniem odkryłem, że w grudniu została już pobrana opłata. W związku z tym faktem mam takie oto pytania:
1) Dlaczego ta zmiana w regulaminie nie musiała zostać przekazana użytkownikom?
2) Dlaczego fakt pobrania opłaty nie jest sygnalizowany wiadomością (tak jak dzieje się to np. po zakończeniu rozmowy)?
3) Z aplikacji została usunięta historia połączeń i opłat starszych niż 30 dni. Kiedy dokonano tej zmiany? W jaki sposób użytkownik może teraz otrzymać pełną historię obciążeń?
4) Co sprawiło, że w styczniu została po raz pierwszy wysłana wiadomość? Czy teraz już zawsze będę ostrzegany o nadchodzącej opłacie na 3 dni przed terminem?
5) Jak mogę sprawdzić jaki jest termin kolejnej opłaty?

Z gór dziękuję za wyjaśnienia.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: Opłata za brak aktywności

Post autor: Joanna_Plus »

mecenas,

1. Zmiany w cennikach i regulaminach świadczenia usług telekomunikacyjnych dotyczących ofert na kartę od dnia 21.12.2020 r., od dnia 1.01.2021 r. i od dnia 8.01.2021 r.
2. Notyfikacje są wysyłane.
3. Aplikacja prezentuje i prezentowała historię maksymalnie z ostatnich 30 dni. W ofercie Plus na Kartę istnieje możliwość uzyskania bilingu.
4. Taka wiadomość powinna dotrzeć.
5.
Opłata za brak aktywności będzie pobierana cyklicznie co 30 dni od ostatniej aktywności Abonenta lub od daty pobrania ostatniej opłaty za brak aktywności aż do momentu blokady Usług przychodzących.
Link
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
sl@w_es
Moderator
Posty: 4063
Rejestracja: 4 cze 2011, o 12:09
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Opłata za brak aktywności

Post autor: sl@w_es »

Joanna_Plus pisze:(...)
2. Notyfikacje są wysyłane.
(...)
4. Taka wiadomość powinna dotrzeć.
(...)
To chyba jakieś niespełnione marzenia Operatora.
Nigdy nic nie dotarło i gdybym na bieżąco nie śledził stanu konta oraz połączeń w aplikacji mobilnej to nawet bym nie wiedział, że Plus zagarnia środki z konta.
Oczywiście zabór środków nastąpił przez moje niedopatrzenie (zaniechanie zamierzonego doładowania).
„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi.” - Stanisław Jerzy Lec
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Opłata za brak aktywności

Post autor: wlo »

Rzeczywiście, dotychczas nie docierały esemesy o zbliżającym się terminie pobrania opłaty za nieaktywność. Na pewno nie było takich - kilka numerów "pilnuję", więc niemożliwe żebym nie zauważył. Jeśli od tego roku operator wysyła... Przyklasnąć, że usługa staje się jaką być powinna od początku.
10 grudnia zrobiłem aktywność na nieużywanych numerach, ciekawe czy przyjdzie wiadomość przypominająca? Teoretycznie - jeśli na 3 dni wcześniej informuje operator - jutro esemesy powinny przyjść. Zobaczymy ;-)

Kwestia prezentacji billingu to insza inszość. W iPlus webowym nie ma i raczej nie będzie wykazu połączeń?
marekkalisz19
PlusManiak
Posty: 59
Rejestracja: 16 sie 2014, o 12:09

Re: Opłata za brak aktywności

Post autor: marekkalisz19 »

No na pewno nie powinni pobierać 3zł jak się korzysta z tego 50zł na start, czy innego promocyjnego pakietu po przeniesieniu numeru, dzwonię codziennie a tu cyk głabnęli bo nie było płatnej aktywności, tylko bezpłatna xD I żadnego powiadomienia nie dostałem wcześniej, zaiwanili i tyle. Na szczęście po reklamacji oddali kasę.
Awatar użytkownika
mecenas
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 4 sty 2022, o 15:57

Re: Opłata za brak aktywności

Post autor: mecenas »

marekkalisz19 pisze:Na szczęście po reklamacji oddali kasę.

Gdyby każdy komu naliczono opłatę zgłaszałby reklamację to operator szybko by się z niej wycofał. Sam koszt wysłania odpowiedzi pocztą przekroczyłby przychód z tej "usługi".
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: Opłata za brak aktywności

Post autor: wlo »

Informacyjnie...
Poprzychodziły dzisiaj z rana (9:00-9:30) esemesy z wiadomością:
Za 3 dni pobierzemy oplate za brak aktywnosci na koncie. Aby jej uniknac skorzystaj ze swoich srodkow, zakupionego pakietu lub zasil konto.

Fajnie.

Tylko pytanie zaraz mi się nasuwa...
Ostatnią aktywność wykonywałem na tych leżących prepaidach dokładnie 10 grudnia 2021 r. ok. 11:30. Coś kalendarz mi się nie zgadza w stosunku do regulaminu usługi ;-)

Poprawka - w stosunku do cennika i zasad tam określonych ;-)
Czy w tym przypadku obowiązują ogólne zasady, ze co do minuty się liczy? Bo co do dnia - chyba nie.
Jeżeli bym wykonał aktywność 10 stycznia o godz. 9 (na co wskazuje otrzymany komunikat), to będzie to zgodnie z zasadami określonymi w cenniku, czy nie?

EDIT:
Dwa pytanka ws. aktywności...

1. Doświadczalnie doszedłem do tego, że teleprzelew z danego numeru jest prawdopodobnie dla tego numeru aktywnością - prawda?
2. Czy odpłatna zmiana taryfy - nie wiem, np. z Elastycznej na Kartę na Prosto na Kartę - jest uznawana za aktywność?
ODPOWIEDZ