Internet 5G w iPhone
: 21 wrz 2021, o 11:17
Witam,
Tydzień temu w piątek zdążyłem przedłużyć ofertę abonamentową. Nawet rozmawialiśmy z konsultantem, że jestem w zasięgu 5G, posiadam od niedawna iPhone 12 i teraz to już w ogóle będzie super. Nie muszę przy tym wymieniać karty sim na kolejną, gdyż dotychczasowa jest jak najbardziej ok dla odbioru 5G. No i dziś nadszedł pierwszy dzień nowej aktywacji.. Iphone zupełnie nie widzi 5G. Dzwonię na infolinię, gdzie usłyszałem jedynie dosłownie "To nie będzie działać na iphonie, bo Plus ma inne 5G..". Wymownie. Już nie wchodziłem w polemikę, że chodzi o zakresy 5G, które de facto iPhone obsługuje. Dopiero później powertowałem inne tematy forum, gdzie zebrałem szczątkowe informacje odnośnie braku certyfikatów/autoryzacji dla iPhone.
Czy naprawdę nie można tego jakoś uruchomić? Wystarczy, że i tak bronię się ze zmianą operatora dla numerów przez jedynie słaby sygnał internetu mobilnego w mojej okolicy, mimo odległości od masztu do 3 km. Brak możliwości korzystania z oferowanych usług to już niejako gwóźdź do trumny.
EDIT:
No i już niejako wiadomo. iPhone'y z 5G obsługują również pasmo 5G Plusa - 2600. Problem nie leży także w starej karcie sim, gdyż na zupełnie nowej wszystko jest identycznie tak samo. Po wyeliminowaniu wszelkich możliwości, o których mowa w sieci, udało się dotrzeć wreszcie do sedna sprawy. Mianowicie w 5G działają tylko te urządzenia Apple, które pochodzą z dystrybucji Plusa.. Taką odpowiedź uzyskałem w salonie, a została potwierdzona w rozmowie pomiędzy sprzedawcą salonowym, a konsultantem. Czy naprawdę w dobie powszechnej cyfryzacji, znikomych przypadków stosowania blokady simlock i innych ograniczeń przez popularnych operatorów, takie rozwiązanie jest konieczne? Czy można jakkolwiek obejść tę kwestię? Dotychczas to niestety sam Plus zniechęca mnie do korzystania z jego usług po kilkunastu latach, skoro nie ma możliwości używania usługi, którą mi co dopiero sprzedał z szeregiem zapewnień odnośnie jej włącznie.
Tydzień temu w piątek zdążyłem przedłużyć ofertę abonamentową. Nawet rozmawialiśmy z konsultantem, że jestem w zasięgu 5G, posiadam od niedawna iPhone 12 i teraz to już w ogóle będzie super. Nie muszę przy tym wymieniać karty sim na kolejną, gdyż dotychczasowa jest jak najbardziej ok dla odbioru 5G. No i dziś nadszedł pierwszy dzień nowej aktywacji.. Iphone zupełnie nie widzi 5G. Dzwonię na infolinię, gdzie usłyszałem jedynie dosłownie "To nie będzie działać na iphonie, bo Plus ma inne 5G..". Wymownie. Już nie wchodziłem w polemikę, że chodzi o zakresy 5G, które de facto iPhone obsługuje. Dopiero później powertowałem inne tematy forum, gdzie zebrałem szczątkowe informacje odnośnie braku certyfikatów/autoryzacji dla iPhone.
Czy naprawdę nie można tego jakoś uruchomić? Wystarczy, że i tak bronię się ze zmianą operatora dla numerów przez jedynie słaby sygnał internetu mobilnego w mojej okolicy, mimo odległości od masztu do 3 km. Brak możliwości korzystania z oferowanych usług to już niejako gwóźdź do trumny.
EDIT:
No i już niejako wiadomo. iPhone'y z 5G obsługują również pasmo 5G Plusa - 2600. Problem nie leży także w starej karcie sim, gdyż na zupełnie nowej wszystko jest identycznie tak samo. Po wyeliminowaniu wszelkich możliwości, o których mowa w sieci, udało się dotrzeć wreszcie do sedna sprawy. Mianowicie w 5G działają tylko te urządzenia Apple, które pochodzą z dystrybucji Plusa.. Taką odpowiedź uzyskałem w salonie, a została potwierdzona w rozmowie pomiędzy sprzedawcą salonowym, a konsultantem. Czy naprawdę w dobie powszechnej cyfryzacji, znikomych przypadków stosowania blokady simlock i innych ograniczeń przez popularnych operatorów, takie rozwiązanie jest konieczne? Czy można jakkolwiek obejść tę kwestię? Dotychczas to niestety sam Plus zniechęca mnie do korzystania z jego usług po kilkunastu latach, skoro nie ma możliwości używania usługi, którą mi co dopiero sprzedał z szeregiem zapewnień odnośnie jej włącznie.