Problem z transmisją danych

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
hbk
Nowy
Posty: 6
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 25 lip 2023, o 21:48

Samsung A14 5G - brak LTE i 5G

Post autor: hbk »

Dobry wieczór,
niecały miesiąc temu zawarłam umowę na nowy abonament i nabyłam telefon jak w temacie. Pomimo właściwych ustawień, w tym APN, aparat działa tylko w 3G/H+. Nie pomogła też wymiana karty SIM. Karty SIM z sieci Orange i Play działają na tym telefonie w LTE, natomiast ze względu na brak zasięgu nie można było sprawdzić 5G. Proszę o pomoc - byłam w salonach Plusa w dwóch miastach i nic to dało.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2023, o 09:39 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączono wątki - podobny temat.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5188
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Problem z transmisją danych

Post autor: Basia_Plus »

Witaj hbk,
hbk pisze: 25 lip 2023, o 21:57 Pomimo właściwych ustawień,
jaki APN jest wpisany?
hbk pisze: 25 lip 2023, o 21:57 natomiast ze względu na brak zasięgu nie można było sprawdzić 5G.
Co masz na myśli pisząc brak zasięgu? W jakiej lokalizacji ta sytuacja ma miejsce?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
hbk
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 25 lip 2023, o 21:48

Re: Problem z transmisją danych

Post autor: hbk »

Witaj,

jaki APN jest wpisany?
hbk pisze: 25 lip 2023, o 21:57
Taki APN domyślnie był ustawiony w telefonie (nic nie zmieniałam):

Nazwa: INTERNET
APN: plus
Typ uwierzytelniania: brak
Typ APN: default,dun,supl,hipri,email,rcs
Protokół APN: IPv4
Protokół roamingu APN: IPv4


natomiast ze względu na brak zasięgu nie można było sprawdzić 5G.
Co masz na myśli pisząc brak zasięgu? W jakiej lokalizacji ta sytuacja ma miejsce?
Ten telefon (Samsung Galaxy A14 5G) był zakupiony w salonie Plusa wraz z przedłużeniem abonamentu. Od momentu zakupu nigdy "nie przeszedł" w tryb LTE lub 5G. Nie działa w Ełku i okolicach oraz w Toruniu i okolicach.
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1249
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: Problem z transmisją danych

Post autor: zbych_in_flames »

Upewnij się, że ustawieniach "sieci komórkowe" masz wybrany 5G/LTE/3G/2G a nie przypadkiem tylko 3G/2G. Jak tutaj jest ok, to stawiałbym jednak na błąd po stronie operatora i brak poprawnie aktywowanego dostępu do LTE ( w tym też 5G).
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3140
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Problem z transmisją danych

Post autor: Marta_Plus »

hbk,

wykasuj obecne ustawienia i wprowadź je na nowo. Możesz skorzystać z tej strony: https://ustaw.plus.pl/konfiguruj-telefon
Następnie wyłącz, włącz telefon i daj znać, jak wygląda sytuacja. W kwestii sprawdzenia usług na koncie numeru, skontaktuj się proszę z naszym Działem Obsługi Klienta.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
hbk
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 25 lip 2023, o 21:48

Re: Problem z transmisją danych

Post autor: hbk »

zbych_in_flames pisze: 26 lip 2023, o 13:12 Upewnij się, że ustawieniach "sieci komórkowe" masz wybrany 5G/LTE/3G/2G a nie przypadkiem tylko 3G/2G. Jak tutaj jest ok, to stawiałbym jednak na błąd po stronie operatora i brak poprawnie aktywowanego dostępu do LTE ( w tym też 5G).
5G/LTE/3G/2G ustawione jest od początku
hbk
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 25 lip 2023, o 21:48

Re: Problem z transmisją danych

Post autor: hbk »

Marta_Plus pisze: 26 lip 2023, o 13:13 hbk,

wykasuj obecne ustawienia i wprowadź je na nowo. Możesz skorzystać z tej strony: https://ustaw.plus.pl/konfiguruj-telefon
Następnie wyłącz, włącz telefon i daj znać, jak wygląda sytuacja. W kwestii sprawdzenia usług na koncie numeru, skontaktuj się proszę z naszym Działem Obsługi Klienta.
Podane rozwiązanie nic nie pomogło. Dalej H+
hbk
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 25 lip 2023, o 21:48

Re: Problem z transmisją danych

Post autor: hbk »

Wysłałam zgłoszenie do Działu Obsługi Klienta nr CASE/230726/971
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3140
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Problem z transmisją danych

Post autor: Marta_Plus »

hbk,
hbk pisze: 26 lip 2023, o 13:35 Wysłałam zgłoszenie do Działu Obsługi Klienta nr CASE/230726/971
Dziękuję - poprosiłam o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
hbk
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 25 lip 2023, o 21:48

Re: Problem z transmisją danych

Post autor: hbk »

Marta_Plus pisze: 26 lip 2023, o 13:53 hbk,
hbk pisze: 26 lip 2023, o 13:35 Wysłałam zgłoszenie do Działu Obsługi Klienta nr CASE/230726/971
Dziękuję - poprosiłam o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi na podany numer zgłoszenia.
Dziękuję bardzo. Zgłoszenie pomogło. Otrzymałam z sieci Plus smsa o potrzebie wyłączenia i włączenia telefonu. Zaraz po tym smartfon zaczął działać w LTE i 5G. :-)
agwozdz7
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 5 wrz 2023, o 13:30

Re: Wolny internet

Post autor: agwozdz7 »

Witam, podpinam się pod temat. Od niedawna jestem klientem Plusa. Przeszedłem z Orange i póki co żałuję decyzji, ponieważ z bardzo dobrego internetu przeszedłem się na tragiczny. Biuro Obsługi owiedziało mi, że w moim rejonie Radlin 44-310 prowadzone są pracę serwisowe o bliżej nieokreślonym czasie zakończenia. Chciałbym prosić o bardziej szczegółowe dane, sytuacja jest bardzo dziwna, bo w rejonie są 2 nadajniki LTE, więc powinno całkiem przyzwoicie chodzić. Prędkość pobierania 0,68 MB.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5502
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z transmisją danych

Post autor: Michał_Plus »

agwozdz7, planowana jest nowa stacja (BT20139) na Bohaterów Warszawy. Nie ma jednak ustalonej daty realizacji. Obecnie nie trwają tam żadne prace. Jaka jest prędkość UL. Podana prędkość DL utrzymuje się przez cały dzień? Masz możliwość sprawdzać i podać parametry sygnału?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
agwozdz7
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 5 wrz 2023, o 13:30

Re: Problem z transmisją danych

Post autor: agwozdz7 »

Dziękuję za podjęcie tematu. Rano udało mi się kilka pomiarów zrobić w budynku. Około 6:00 - DL 3,7, UL 0,7 w lepszym miejscu oraz DL 1,7 i UL 1,2 w gorszym miejscu. Około 7:00 DL 0,7 ora UL 2,1 w lepszym miejscu. Pot m już nie dałem rady pomierzyć, ale żadna strona się nie ładowała. Pomiary były praktycznie pod samym BT22104, na terenie kopalni Marcel. Starsi użytkownicy waszej sieci mowili, że problemy zaczęły się pod koniec lipca, a wcześniej było ok.
Simon77
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 6 mar 2023, o 23:21

Awaria Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Simon77 »

Witam. Od wczorajszego dnia bardzo spadł transfer danych w Jastrzębiu-Zdroju. Czy są prowadzone jakieś prace?
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2023, o 11:10 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono wpis do właściwego tematu.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5502
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z transmisją danych

Post autor: Michał_Plus »

Simon77, proszę o dokładną lokalizację.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ