Strona 54 z 55

Re: Technologia VoLTE w Plusie.

: 16 sie 2023, o 17:10
autor: jaszek7777
Cześć. Zauważyłem u siebie dziwną przypadłość. Mieszkam w miejscu, gdzie zasięg Plusa jest średni. Stabilny, ale średni. Często zdarza się, że wyrzuca mnie z LTE na smartfonie. I tak gdy dzwoni do mnie ktoś z Orange i rozmowa zacznie się w LTE, to jak zrzuci mnie do 2G (rzadko kiedy podczas rozmowy zrzuca mnie z LTE do 3G, co też jest ciekawe), to przestaję słyszeć rozmówcę. Połączenie trwa, ale nic nie słychać, nie słyszę ja, nie słyszy rozmówca. Muszę się rozłączyć i oddzwonić, potem już jest wszystko ok.

Spotkaliście się z podobnym problemem?

Re: Technologia VoLTE w Plusie.

: 16 sie 2023, o 17:47
autor: Michał_Plus
jaszek7777, masz aktywne VoLTE? W innym wypadku zejście do 2G/3G podczas połączenia jest normalne. Podaj dokładną lokalizację. Nasz możliwość przetestować i podać parametry sygnału?

Re: Technologia VoLTE w Plusie.

: 16 sie 2023, o 18:27
autor: jaszek7777
Oczywiście, że mam aktywne VoLTE. Co do zasięgu to nie jest on znakomity, ale z innymi rozmawiam normalnie. Pytam nie tyle o wyrzucanie z LTE na niższą technologię, bo to u mnie jest i będzie normalne z uwagi na średni zasięg. Chodzi mi tylko o to dlaczego po zrzuceniu nie słyszę rozmówcy i dotyczy to TYLKO połączeń przychodzących z Orange. Podkreślam jeszcze raz, że połączenie nie jest przerywane, ginie tylko dźwięk.

Jak wyłączę VoLTE w ustawieniach telefonu wszystko jest ok.

Re: Technologia VoLTE w Plusie.

: 17 sie 2023, o 12:24
autor: Basia_Plus
jaszek7777,

podeślij proszę poprzez ten formularz numer telefonu, którego sprawa dotyczy oraz przykłady wspomnianych połączeń (numer wykonujący połączenie, odbierający oraz data i godzina zdarzenia). Następnie podaj nam numer przesłanego zgłoszenia.

Re: Technologia VoLTE w Plusie.

: 17 paź 2023, o 23:14
autor: emarti
emarti pisze: 14 gru 2022, o 23:35 Wyłączyłem VoLTE bo tak jak pisałem kilka postów wyżej miałem wrażenie a raczej tak było że jakość połączeń jest gorsza niż przy normalnym połączeniu. Po wyłączeniu VoLTE, jakość połączeń się poprawiła a z rozmówcą z którym rozmawiam najczęściej jest to najbardziej słyszalne. Coś tam czytałem na temat tej usługi w Plusie i wyszło że jest to jakaś najsłabsza wersja tej usługi polegająca na wykonywaniu połączeń w tej technologii na gorszych zasadach ale o tym może ktoś się wypowie bardziej rozeznany. W każdym bądź razie od teraz rozmowy są wyraźniejsze i bez zacięć. Dwa telefony w tej samej sieci Plus z wyłączoną usługą VoLTE i jest lepiej. Ogólnie to tyle lat testowania w Plusie tej technologii i wyszło gorzej. A nie wkręcam sobie bo chyba słyszę różnicę i dlatego jest to wyłączone. Popraw to Plusie a może kiedyś wróci się.
Czy coś zmieniło się na lepsze w VoLTE w Plusie? Po prawie roku włączę na kilka dni i zobaczę czy jest poprawa w jakości rozmów.

Re: Technologia VoLTE w Plusie.

: 26 paź 2023, o 10:35
autor: Anarion
Cześć, wczoraj włączono mi na numerze firmowym w Plusie VoLTE i VoWiFi. Niestety dalej przy połączeniach głosowych telefon przełącza się na 3G. W telefonie włączona opcja na VoLTE i VoWiFi z preferencją WiFi calling.
Telefon jest na liście wspieranych przez Plusa, niekupiony u operatora, ale z europejskiej dystrybucji i ustawionym regionem na Polskę.
Telefon resetowałem w międzyczasie, podejrzewając, że może być to potrzebne żeby sieć załapała ustawienia.
W statusie karty sim, Stan rejestracji IMS jest jako niezarejestrowane.
Jak przełączę się w tryb samolotowy i włączę WiFi to wogóle nie ma próby łączenia się, od razu jest komunikat, żeby wyłączyć tryb samolotowy, lub włączyć sieć mobilną.
Co można jeszcze zrobić, żeby VoLTE i/lub VoWiFi zadziałało?

Re: Technologia VoLTE w Plusie.

: 26 paź 2023, o 12:45
autor: Basia_Plus
Witaj Anarion,

prześlij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL) przez ten formularz. Jeśli podasz nam numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.

Re: Technologia VoLTE w Plusie.

: 26 paź 2023, o 13:39
autor: Anarion
Zgłosiłem problem przez formularz
CASE/231026/901

Re: Technologia VoLTE w Plusie.

: 26 paź 2023, o 14:00
autor: Basia_Plus
Anarion,
Anarion pisze: 26 paź 2023, o 13:39 Zgłosiłem problem przez formularz
CASE/231026/901

poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na powyższą korespondencję.

Re: Technologia VoLTE w Plusie.

: 26 paź 2023, o 15:19
autor: zbych_in_flames
Anarion pisze: 26 paź 2023, o 10:35 Co można jeszcze zrobić, żeby VoLTE i/lub VoWiFi zadziałało?
Jaki telefon (model) tak w ogóle?

Re: Technologia VoLTE w Plusie.

: 26 paź 2023, o 17:00
autor: jozek23

Re: Technologia VoLTE w Plusie.

: 26 paź 2023, o 17:29
autor: Anarion
zbych_in_flames pisze: 26 paź 2023, o 15:19
Anarion pisze: 26 paź 2023, o 10:35 Co można jeszcze zrobić, żeby VoLTE i/lub VoWiFi zadziałało?
Jaki telefon (model) tak w ogóle?
Oppo Find X5 PRO
Jest na liście kompatybilności Plusa, jest też w sklepie Plus-a, choć niedostępny obecnie.

Re: Technologia VoLTE w Plusie.

: 27 paź 2023, o 13:47
autor: Anarion
Co ciekawe, prawdopodobnie po interwencji pracowników Plusa pojawiło się VoLTE i działa.
Nie działa niestety dalej VoWiFi...

Re: Technologia VoLTE w Plusie.

: 27 paź 2023, o 16:39
autor: zbych_in_flames
Anarion pisze: 27 paź 2023, o 13:47 prawdopodobnie po interwencji pracowników Plusa pojawiło się VoLTE i działa.
Możliwe ze wcześniej nie "dodała" się skutecznie - czytaj jakiś błąd wystąpił.
Anarion pisze: 27 paź 2023, o 13:47 Nie działa niestety dalej VoWiFi...
oddznacz rozmowy przez Wifi, zrób restart telefonu i uruchom ponownie.

Re: Technologia VoLTE w Plusie.

: 27 paź 2023, o 19:59
autor: Anarion
zbych_in_flames pisze: 27 paź 2023, o 16:39
Anarion pisze: 27 paź 2023, o 13:47 Nie działa niestety dalej VoWiFi...
oddznacz rozmowy przez Wifi, zrób restart telefonu i uruchom ponownie.
Próbowałem to robić zanim mi VoLTE ruszyło i wtedy to nic nie dało.
Samo VoLTE pojawiło się bez dodatkowych resetów.

Dzięki za poradę. Po wykonaniu kroków jakie podałeś, eureka, VoWiFi ruszyło!
Co ciekawe jak testowałem potem czy na pewno działa na samym WiFi, czyli włączenie trybu samolotowego, potem włączenie WiFi, to VoWiFi nie zarejestorwało się i nie dało się wykonać połączenia.
Ale w tym trybie, wyłączenie VoWiFi i włączenie ponowne, załączyło połączenia przez WiFi i w trybie samolotowym z WiFi pozwoliło na call-a.
Po wyłączeniu trybu samolotowego, dalej działa dzwonienie przez WiFi, przy włączonej preferencji WiFi calling.
Dzięki za pomoc @zbych_in_flames i obsłudze z Plusa za popchnięcie tematu!
Przez dobre 24h po włączeniu usług nic się nie zadziało, a po reklamacji i popchnięciu tematu, udało się uruchomić VoLTE i VoWiFi po stronie Plusa.