roaming

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
TomPL
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 12 cze 2013, o 09:59
Lokalizacja: Warmia

Re: roaming

Post autor: TomPL »

Liczba 50KB wynika pewnie z zaokrąglenia do wielkości paczki w jakiej jest rozliczane zużycie.
To na pewno jest "systemowe" ale chodzi o system operacyjny telefonu, który "na własną rękę" (mimo wyłączonej opcji transmisji danych!) coś tam sprawdza. Bywa też że aplikacje do lokalizacji wykorzystują wspomaganie przez odczyt z nadajników GSM omijając opcje wyłączenia transmisji danych... poczytaj w sieci na ten temat, telefony żyją swoim życiem ;)
fakes
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 4 mar 2020, o 20:27

Problem z połączeniami w roamingu

Post autor: fakes »

Witam,
Jestem za granicą 3 miesiąc w Estonii, zalogowany w roamingu do sieci Elisa II, 2 dni temu były w Estonii,problemy z połączeniami w sieci Pus -paru chłopaków też to miało z Plusa- od tamtego momentu, mogę tylko wykonywać Połączenia Wychodzące, nie mogę wysłać żadnego SMSa, MMSa, natomiast nikt nie może się do mnie dodzwonić, a także nie dostaję SMSów, MMSów -niezależnie z jakiej sieci dzwonią, wysyłają wiadomości. Przestawianie telefonu w tryby 2G,3G, 2/3G lub LTE nie przynosi żadnego skutku, tak samo parokrotne wyłączanie i włączanie telefonu -nie robiłem jeszcze tylko Hard Reset.
Korzystając z WiFi Calling+, wszyscy do mnie się mogą dodzwonić, ale ja za to nigdzie nie mogę zadzwonić ???
Sprawa zgłoszona do BOK Pus nr C00000001650510 o godz.09.20 dn.04.03.2020r i do tej pory cisza
Ostatnio zmieniony 5 mar 2020, o 15:14 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączono wątki -podobny temat.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: roaming

Post autor: Basia_Plus »

Witaj fakes,
fakes pisze:Sprawa zgłoszona do BOK Pus nr C00000001650510
poprosiłam o przyśpieszenie rozpatrzenia zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
tomasz-m
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 8 mar 2020, o 15:28

Re: roaming

Post autor: tomasz-m »

Dzień dobry,
dwa dni temu wróciłem z wakacji w Maroko. Dziś chciałem sprawdzić kilka rzeczy na moim koncie w plus.pl i ku mojemu zdziwieniu pojawiła się informacja na czerwono o sumie poza abonamentem. Bardzo się zdziwiłem ponieważ przed wylotem udałem się do punktu Plusa w moim mieście i panie wyrazie przekazały mi informacje, ze mam wyłączony roaming. Okazało się, że roaming jednak był włączony pomimo tego, że nie mogłem wykonać połączenia. W spisie połączeń faktycznie zostały doliczone kwoty za korzystanie z połączeń w roamingu i to jest dla mnie logiczne. Przez pomyłkę jednak roaming nie został wyłączony - ok, zdarzają się wypadki. Niestety do mojego rachunku została doliczona wielka liczba usług o typie: „inne” i numerze poczty głosowej plusa. Jest mi strasznie przykro, że mój rachunek przez pocztę głosową wynosi ponad 500zl, tym bardziej, że to poczta operatora plusa, nie nagrywałem się na pocztę do kogoś innego, po prostu ktoś chciał skontaktować się ze mną i to przekierowanie kosztuje mnie teraz bardzo dużo pieniędzy. Zwróciłem się dziś z reklamacją przez telefon do biura obsługi klienta i czekam na odpowiedź. Nie ukrywam, że nawet nie zostałem poinformowany o takich kosztach podczas wizyty w punkcie plusa i rozmowy na temat roamingu (który jak wcześniej wspomniałem miał być wyłączony).
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: roaming

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj tomasz-m,
tomasz-m pisze:Zwróciłem się dziś z reklamacją przez telefon do biura obsługi klienta i czekam na odpowiedź.
Dysponujesz numerem tej reklamacji?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
tomasz-m
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 8 mar 2020, o 15:28

Re: roaming

Post autor: tomasz-m »

Cześć Joanna, niestety nie. Zgłoszona była wczoraj.
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: roaming

Post autor: Joanna_Plus »

tomasz-m,

prześlij proszę zatem numer telefonu, którego dotyczy sprawa na adres specjalista_plus@plus.pl"target="_blank W temacie napisz słowo FORUM oraz podaj swój nick. Przekażę wówczas prośbę o przyśpieszenie rozpatrzenia tej reklamacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
tomasz-m
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 8 mar 2020, o 15:28

Re: roaming

Post autor: tomasz-m »

Pani Joanno, mail wysłany. Dziękuję
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: roaming

Post autor: Joanna_Plus »

tomasz-m,
tomasz-m pisze:Pani Joanno
Samo "Joanno" zdecydowanie wystarczy ;-).
tomasz-m pisze:mail wysłany
Wiadomość dotarła - dziękuję. Poprosiłam o przyśpieszenie rozpatrzenia sprawy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
gonzo81
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 19 maja 2020, o 11:57

Re: roaming

Post autor: gonzo81 »

Witam,podłączam się do tematu.

Złożyłem reklamacje do faktury za naliczenie roamingu z siecią Białoruską i otrzymałem taką odpowiedź:

Szanowny PanieOdpowiadając na zgłoszenie otrzymane 21.04.2020 r. informuję, że zapoznałam się z przedstawioną sprawą.Wyjaśniam, że reklamowane usługi w roamingu (pakietowa transmisja danych) zostały zrealizowane w okresie rozliczeniowym od 17.03.2020 do 16.04.2020 dla numeru......za pośrednictwem operatora białoruskiego, a opłaty naliczone zgodnie z Cennikiem połączeń międzynarodowych i w roamingu międzynarodowym 2Nadmieniam, że zasięg danego operatora sieci komórkowej nie jest ograniczony terytorialną granicą państwa. Możliwość zalogowania się do sieci operatora innego państwa w miejscowości przygranicznej wynika ze specyfiki telefonów i modemów, gdyż karta SIM loguje się do sieci posiadającej na danym obszarze silniejszy sygnał. Fakt ten jest uwidoczniony na wyświetlaczu aparatu lub ekranie komputera. Roaming jest to korzystanie z sieci innych operatorów bez względu na to, czy Abonent faktycznie przebywał w tym czasie na terytorium danego kraju. Wyjaśniam, że Abonent ma możliwość blokady usług internetowych z pozycji aparatu telefonicznego. Jak również możliwość zablokowania Internetu z pozycji operatora sieci. Wówczas należy złożyć stosowną dyspozycję. Blokada jest całkowita, nie ma możliwości rozgraniczenia na dane terytorium.Wpływ na opisaną sytuację mogą mieć ustawienia w użytkowanych aparatach. Większość obecnie dostępnych na rynku telefonów zawiera aplikacje, które uruchamiają automatyczny transfer danych poprzez funkcje łączenia się z Internetem. Dane o takich funkcjach aparatu zawarte są w instrukcji obsługi oraz w materiałach informacyjnych dostępnych np. na pudełku, stronach internetowych czy w oprogramowaniu samego urządzenia.W celu uniknięcia ponoszenia kosztów za usługi roamingowe, zarejestrowane podczas pobytu na przygranicznych terenach danego kraju, należy przestawić funkcję telefonu „wybór sieci” z „wyboru auto” na „wybór ręczny”.Odnosząc się do kwestii opłat za połączenia w roamingu uwzględnionych w fakturze VAT numer 2004160573968 wyjaśniam, iż zgodnie z wymogiem prawnym wprowadzona została usługa „Limiter Data w roamingu”. Usługa polega na zablokowaniu transmisji danych w roamingu, po przekroczeniu kwoty o wartości 250,00 zł brutto, co uniemożliwia Klientowi generowanie wysokich rachunków za połączenie z Internetem w roamingu (Klient może (Klient może odblokować transmisję danych). W związku z powyższym do kwestionowanej ww. faktury VAT zostanie wystawiona faktura korygująca, anulująca opłaty za połączenia pakietowej transmisji danych w roamingu naliczone dla numeru .... ponad kwotę 250,00 zł brutto. Wspomnianą korektę otrzyma Pan w terminie późniejszym.Mając na uwadze powyższe brak jest podstaw, aby pozytywnie ustosunkować się do Pana reklamacji. Informuję o zakończeniu postępowania reklamacyjnego w powyższej sprawie[1].Z poważaniemJ

Czy jest możliwość odwołania się od decyzji reklamacji??Jeśli tak jak mogę to zrobić i jakimi rgumentami moge się bronić gdyż faktura 250zł jest dla mnie stanowczo za duża.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

Witaj gonzo81,
gonzo81 pisze:Czy jest możliwość odwołania się od decyzji reklamacji??Jeśli tak jak mogę to zrobić i jakimi rgumentami moge się bronić gdyż faktura 250zł jest dla mnie stanowczo za duża.
Spróbuj poprosić o umorzenie choć części tej kwoty na ponad 250 zł. Możesz zatem kontynuować sprawę za pomocą formularza (poza nr telefonu, zawrzyj w nim dane, które umożliwiają weryfikację, czyli imię i nazwisko oraz nr PESEL). Podaj mi potem numer kolejnego zgłoszenia, wówczas postaram się przyśpieszyć odpowiedź.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
gonzo81
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 19 maja 2020, o 11:57

Re: roaming

Post autor: gonzo81 »

Witam.

Dziękuje za pomoc.Prośba o umorzenie została wysłana z konta plus jako zgłoszenie/reklamacja.Nie wyświetliło mi jednak numeru zgłoszenia .Mój numer konta to 21XXXXXX . Z góry dziękuje za przyspieszenie sprawy oraz pomoc w pozytywnym rozpatrzeniu.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2020, o 13:00 przez Marta_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ukrycie numeru konta Klienta.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

Witaj gonzo81,

dziękuję za info. Poprosiłam o przyśpieszenie rozpatrzenia Twojego zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
gonzo81
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 19 maja 2020, o 11:57

Re: roaming

Post autor: gonzo81 »

Witam.

Dziękuje Pani za pomoc w sprawie gdyż odwołanie o umorzenie zostało pozytywnie rozpatrzone.Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam serdecznie.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: roaming

Post autor: Marta_Plus »

Witaj gonzo81,
gonzo81 pisze:Dziękuje Pani za pomoc w sprawie gdyż odwołanie o umorzenie zostało pozytywnie rozpatrzone.Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam serdecznie.
Dziękuję za wiadomość. Bardzo się cieszę z pozytywnego rozwiązania sprawy. Pozdrawiam również. ;-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ