Jak soft jest zryty to dział IT niewiele może :-] Tu pretensje do informatyków co to napisalitomek pisze:I co robi dział techniczny, ludzie którzy za to odpowiadają?!
Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
-
- Administrator
- Posty: 6166
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Nic nie zrobisz. Ja dwa tygodnie czekam aż system Siebel zacznie przyjmować numer MEID (jest to numer seryjny momodemu CDMA). Jeżeli numer zaczyna się na A to system Siebel go nie przyjmuje, odchodzisz z kwitkiem. Bierzesz telefon do klienta i jak zrobia to dokończysz umowę, jeśli się klient nie rozmysli. U nas zazwyczaj wszystko działa, ale sa takie rzeczy jak np. Awaria INKA (INformacje o Kontach Abonentów), w której przyjmujesz telefony do serwisu - nie działa juz dwa miesiące i robimy wszystko ręcznie na formularzach - jak zgłaszam ponownie to odpisują, że problem jest zgłoszony i nalezy czekać na rozwiązanie i proszę nie zgłaszać ponownie bo to wydłuża rozwiązanie sprawy - lecz jak za miesiąc dalej nie działa to się wkurzasz i znowu zgłaszasz i tak w kółko. Przeważnie jednak wszystko chodzi, najwyżej coś sprzedaż dzień później czy za godzinę jak naprawią, jakoś da się z tym żyć, choć to nie łatwe jest.tomek pisze:Myślałem, że praca w sklepie operatora jest fajna, ale widzę, że programy nie ułatwiają Wam życia. A tak się zapytam: programy te po jakimś czasie nagle zacznają działać ot tak? Co jeśli nie działają przez dość długi czas a klientów w kolejce jeszcze trochę jest? No i oczywiście nie zdarza się to często, to niedziałanie? I co robi dział techniczny, ludzie którzy za to odpowiadają?!
Plus - daj o siebie zadbać
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Dwie krótkie informacjekonrado7 pisze:Nic nie zrobisz. Ja dwa tygodnie czekam aż system Siebel zacznie przyjmować numer MEID (jest to numer seryjny momodemu CDMA). Jeżeli numer zaczyna się na A to system Siebel go nie przyjmuje, odchodzisz z kwitkiem. Bierzesz telefon do klienta i jak zrobia to dokończysz umowę, jeśli się klient nie rozmysli. U nas zazwyczaj wszystko działa, ale sa takie rzeczy jak np. Awaria INKA (INformacje o Kontach Abonentów), w której przyjmujesz telefony do serwisu - nie działa juz dwa miesiące i robimy wszystko ręcznie na formularzach - jak zgłaszam ponownie to odpisują, że problem jest zgłoszony i nalezy czekać na rozwiązanie i proszę nie zgłaszać ponownie bo to wydłuża rozwiązanie sprawy - lecz jak za miesiąc dalej nie działa to się wkurzasz i znowu zgłaszasz i tak w kółko. Przeważnie jednak wszystko chodzi, najwyżej coś sprzedaż dzień później czy za godzinę jak naprawią, jakoś da się z tym żyć, choć to nie łatwe jest.tomek pisze:Myślałem, że praca w sklepie operatora jest fajna, ale widzę, że programy nie ułatwiają Wam życia. A tak się zapytam: programy te po jakimś czasie nagle zacznają działać ot tak? Co jeśli nie działają przez dość długi czas a klientów w kolejce jeszcze trochę jest? No i oczywiście nie zdarza się to często, to niedziałanie? I co robi dział techniczny, ludzie którzy za to odpowiadają?!
CDMA działa, i się sprzedaje zawsze przed meid możesz dodać odpowiednią ilość 0 i sprawa jest załatwiona.
Inka... hmmm polkomtel z niech się wycofuje pomału.... widać to na każdym kroku.
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Nie wiem jak Wy, ale ja sobie wyobrażam pracownika punktu sprzedaży w takiej sytuacji Znam jednego z takich pracowników który bajer ma opanowany perfekt w takich sytuacjach. Podziw za opanowanie i mimo nie działającego systemu, zyskanie klientów. Polecam szczególnie jeden dobrze działający tekst - wie pan/pani że za kilka dni wchodzi nowa promocja i będą dostępne telefony z wyższej półki za 1zł.? Bardzo proszę przyjść za tydzień i wtedy zobaczymy z jakiej nowej promocji może pan/pani skorzystać
Kurde, wiecie jak to działa na najbardziej opornych ludzi? A pan/pani sprzedawca patrzy na tapetę na monitorze bo nic innego tam nie działa
Informatycy z reguły są podkupowani przez konkurencję i powinno im się dać lepiej zarobić oraz wprowadzić dokładniejszą weryfikację w zatrudnianiu takich kolesi. Bo jak najprościej obecnie wykończyć konkurencję jeżeli nie poprzez sabotowanie systemów przy pomocy jednego czy dwóch przekupnych informatyków. Tu nie reklama jest dźwignią handlu ale spryt i działanie nie zawsze zgodne z prawem.
Kurde, wiecie jak to działa na najbardziej opornych ludzi? A pan/pani sprzedawca patrzy na tapetę na monitorze bo nic innego tam nie działa
Informatycy z reguły są podkupowani przez konkurencję i powinno im się dać lepiej zarobić oraz wprowadzić dokładniejszą weryfikację w zatrudnianiu takich kolesi. Bo jak najprościej obecnie wykończyć konkurencję jeżeli nie poprzez sabotowanie systemów przy pomocy jednego czy dwóch przekupnych informatyków. Tu nie reklama jest dźwignią handlu ale spryt i działanie nie zawsze zgodne z prawem.
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Wychodzi na to że we wszystkich firmach są przekupieni - we wszystkich firmach IT i telekomunikacyjnych w jakich pracowałem, dział "programistyczny" działa najgorzej, najdłużej i zawsze wypuszczają buble. Jak już im się uda naprawić jakiś jeden błąd to w nowym sofcie pojawiają się dwa inne których wcześniej nie było - całkowicie poważnie mówię. A jeden błąd potrafi być usuwany nawet rok!skorpion pisze:Informatycy z reguły są podkupowani przez konkurencję i powinno im się dać lepiej zarobić oraz wprowadzić dokładniejszą weryfikację w zatrudnianiu takich kolesi. Bo jak najprościej obecnie wykończyć konkurencję jeżeli nie poprzez sabotowanie systemów przy pomocy jednego czy dwóch przekupnych informatyków. Tu nie reklama jest dźwignią handlu ale spryt i działanie nie zawsze zgodne z prawem.
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Z tego co pamiętam to największym zagrożeniem od strony informatycznej zawsze byli ci z "doskoku" na umowę zlecenie lub na 2 etatach. Jeden etacik w TP a drugi w Erze. Cudeńka wyprawiali w zależności od poczucia humoru i własnego widzi misie.
Przy tak dobranej obsadzie dział techniczny w postaci informatyków zawsze będzie kulawy. Nieraz się zastanawiałem czy bardziej się opłaca brać co kilka tygodni takich informatyków z "doskoku" czy lepiej zainwestować w etatowych i mieć sprawnie działającą firmę pod względem informatycznym. Możliwe że taniej wychodzi zatrudnianie na umowy zlecenia, jednak w takich firmach jak telekomunikacja powinno być podobnie jak w bankowości i powinno się stawiać na utrzymanie oraz bezpieczeństwo danych klientów. Banki nie mają z tym problemów, przynajmniej te większe.
Czy Polkomtel oszczędza na informatykach tego nie wiem jednak biorąc pod uwagę ilość awarii i nawet ostatnio częste blokowanie strony Plus Online dochodzę do wniosku że jest to bardzo prawdopodobna przyczyna takiego stanu rzeczy.
Przy tak dobranej obsadzie dział techniczny w postaci informatyków zawsze będzie kulawy. Nieraz się zastanawiałem czy bardziej się opłaca brać co kilka tygodni takich informatyków z "doskoku" czy lepiej zainwestować w etatowych i mieć sprawnie działającą firmę pod względem informatycznym. Możliwe że taniej wychodzi zatrudnianie na umowy zlecenia, jednak w takich firmach jak telekomunikacja powinno być podobnie jak w bankowości i powinno się stawiać na utrzymanie oraz bezpieczeństwo danych klientów. Banki nie mają z tym problemów, przynajmniej te większe.
Czy Polkomtel oszczędza na informatykach tego nie wiem jednak biorąc pod uwagę ilość awarii i nawet ostatnio częste blokowanie strony Plus Online dochodzę do wniosku że jest to bardzo prawdopodobna przyczyna takiego stanu rzeczy.
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Napisano Tutaj: Dwie krótkie informacje
[ad]CDMA działa, i się sprzedaje zawsze przed meid możesz dodać odpowiednią ilość 0 i sprawa jest załatwiona.
Inka... hmmm polkomtel z niech się wycofuje pomału.... widać to na każdym kroku.
O Sieblu wiem duzo i mam już 3 aktywacje CDMA. Zawsze wpisuję tyle zer, żeby numer MEID maiał 15 naków, ale od kilku dni jest specyficzna awaria polegajaca na tym, że jeśli numer MEID składajacy się z 15 znaków (czyli nic już nie dopiszesz) zaczyna się na A100.... to Siebel NIE PRZYJMUJE KONFIGURACJI i NIC NIE MOŻNA ZROBIĆ. ZWO wie o tym i informuje, ze problem jest zgłoszony wielokrotnie i proszę NIE ZGŁASAĆ bo to wydłuża rozwiazanie problemu. Ja mam modemy tylko z MEID na A100.... itd, więc żaden nie wchodzi. Szkoda gadać.[/ad]
[ad]CDMA działa, i się sprzedaje zawsze przed meid możesz dodać odpowiednią ilość 0 i sprawa jest załatwiona.
Inka... hmmm polkomtel z niech się wycofuje pomału.... widać to na każdym kroku.
O Sieblu wiem duzo i mam już 3 aktywacje CDMA. Zawsze wpisuję tyle zer, żeby numer MEID maiał 15 naków, ale od kilku dni jest specyficzna awaria polegajaca na tym, że jeśli numer MEID składajacy się z 15 znaków (czyli nic już nie dopiszesz) zaczyna się na A100.... to Siebel NIE PRZYJMUJE KONFIGURACJI i NIC NIE MOŻNA ZROBIĆ. ZWO wie o tym i informuje, ze problem jest zgłoszony wielokrotnie i proszę NIE ZGŁASAĆ bo to wydłuża rozwiazanie problemu. Ja mam modemy tylko z MEID na A100.... itd, więc żaden nie wchodzi. Szkoda gadać.[/ad]
Plus - daj o siebie zadbać
- rafal2119
- Szalony PlusManiak
- Posty: 615
- Rejestracja: 8 kwie 2010, o 12:40
- Lokalizacja: Gdzieś na Kaszubach:)
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Mam od początku modemy tylko AnyData i router, gdzie meid składa się z tylko 8 znaków i nie mam z nimi żadnego problemu. Do Siebela wpisuje tylko te 8 znaków i przyjmuje.konrado7 pisze:Zawsze wpisuję tyle zer, żeby numer MEID maiał 15 naków, ale od kilku dni jest specyficzna awaria polegajaca na tym, że jeśli numer MEID składajacy się z 15 znaków (czyli nic już nie dopiszesz) zaczyna się na A100.... to Siebel NIE PRZYJMUJE KONFIGURACJI i NIC NIE MOŻNA ZROBIĆ. ZWO wie o tym i informuje, ze problem jest zgłoszony wielokrotnie i proszę NIE ZGŁASAĆ bo to wydłuża rozwiazanie problemu. Ja mam modemy tylko z MEID na A100.... itd, więc żaden nie wchodzi. Szkoda gadać.
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Tak czytam te wpisy z 2010 i czy tak właściwie dużo się systemowo zmieniło? Nie wliczam podpisów elektronicznych i Trinity :)