Strona 1 z 2

Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

: 19 paź 2009, o 23:29
autor: holtz
Co sądzicie? Sprawdzone metody podczas awarii? Przemyślenia i porady.

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

: 19 paź 2009, o 23:34
autor: mariusz9a
A ja mam drobną propozycję, jakby tak wyjaśnić co to jest: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow ;-) Niestety nie każdy na forum wie co to jest (ja nie związany zawodowo z Plusem, także ;-) ). Wtedy będzie wygodniej o tym pogadać :-) (od strony klienta rzecz jasna).

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

: 26 paź 2009, o 11:20
autor: Connected
Już śpieszę z wyjaśnieniami (oczywiście bardzo ogólnie, tajemnica przedsiębiorstwa etc.)

Spectrum - główny system billingowy. "Organizm" jeśli chodzi o obsługę klienta post-paid. Zmiana taryf, adresów, pakietów etc. Bardzo ważna aplikacja. Jak wystąpi awaria to konkretna lipa.

KPWA - program, z którego ja osobiście nie korzystam, bo skierowany jest dla Działu Lojalnościowego. W telegraficznym skrócie, kiedyś służył, bądź nadal służy do tworzenia indywidualnych ofert dla klientów przedłużających umowę w sieci Plus.

PERS - program do "przedłużania umów". Generowania ofert etc.

SD - (system dostępowy), korzystają z niego pracownicy Point of Sales (POS) i SKF (Sklep Firmowy). Aplikacja zawierająca w sobie kilka bardzo użytecznych programów jak w/w PERS.

Inka - program glównie służący do rejestrowania napraw serwisowych telefonów, sprawdzania danych etc.

Rainbow - inaczej AA (Atumatyczna Aktywacja) program do podpisywania nowych umów post-paid, prepaid.


Pozdrawiam

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

: 30 paź 2009, o 01:15
autor: eliop
Generalnie raczej na palcach jednej ręki można by policzyć dni w których wszystko działało bez zarzutów.
Ze stabilnością działania tych systemów jest według mnie totalna porażka rzesze ludzi pracują aby to utrzymać "na chodzie" a i tak jest klapa zabierając nam narzędzia do pracy.
Miałem już takie dni jak w jednym momencie nie działał np AA i SD - tak wiec pozostawało świecenie oczami i sprzedaż powietrza ;-)

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

: 1 lis 2009, o 02:02
autor: eciu
Tu mnie właśnie zastanawia jak to jest z tą stabilnością ? czy maja pseudo informatyków czy oszczędzają na serwerach ? Ze występują wieczne problemy z czymkolwiek

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

: 3 lis 2009, o 00:57
autor: yeti
szkoda gadać na forach publicznych n/t tzw. "systemów" - po prostu żal.pl

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

: 4 lis 2009, o 10:35
autor: Connected
eciu pisze:Tu mnie właśnie zastanawia jak to jest z tą stabilnością ? czy maja pseudo informatyków czy oszczędzają na serwerach ? Ze występują wieczne problemy z czymkolwiek
Jeśli chodzi o informatyków nazywanych potocznie: HELPDESK to nie mogę im nic zarzucić. Sprawa, którą zgłoszę (telefoniczne lub mailowo) jest w bardzo szybkim okresie czasu załatwiana. Problemem jest IMO zbyt mała liczba pracowników tego działu.

Podrawiam

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

: 3 gru 2009, o 01:08
autor: Fink
"nasze" systemy są chyba zbyt przeciążone, albo już w ogóle nie nadają się do długotrwałej pracy. Nie ma dnia w którym by coś nie działało :D Klient przychodzi do chce załatwić jakaś sprawę a tu nic nie idzie zrobić nie raz trzeba się nasłuchać od klienta rożnych pretensji jakby to była nasza wina że na przykład PERS czy EDI nie działa a później wszystko na planach się odbija

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

: 3 gru 2009, o 16:08
autor: holtz
Ostatnimi czasy AA został zaktualizowany, wzór umowy aktywacyjnej został zmodyfikowany. AA działa bez zarzutu (ciekawe jak długo) co do PERSa, Inki, itd jak padnie SD to i reszta nie będzie działała :-) niestety koszt zakupu nowych systemów byłby nieopłacalny bo obecne były zakupione nakładem rzędu wielu milionów więc przyjdzie nam jeszcze długi czas męczyć się z awariami...

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

: 17 gru 2009, o 04:29
autor: pit_er
O, jeszcze jest "kilka" programow, ktore lubia nie dzialac (m.in. serwery pocztowe, ADA, KNMP...).
Ja winie nie tyle ludzi (tu zreszta klaniaja sie efekty outsource'ingu helpdesku) ale brak koncepcji/kasy na nowy ZINTEGROWANY system (zamiast 50 roznych programow). To co jest teraz okreslilbym totalna prowizorka (czytaj porażka).

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

: 27 sty 2010, o 15:56
autor: oska
ja juz pare ladnych miesiecy sie z tym problemem nie mecze, pracuje teraz dla konkurencji i awarie tez sa, ale system jest jeden i generalnie dziala dosc stabilnie, a na pewno lepiej niz to co dzialo sie w plusie.
wiele razy siedzialam czerwona jak burak ze wstydu, bo klient 5 razy przychodzil w jakiejs sprawie, a ja z powodu awarii systemu nie moglam nic zrobic i czesto awaria systemu byla odbierana jako niekompetencja pracownika :-/
najgorsze byly sytuacje, kiedy byla chwilowa awaria, a klient poszedl do innego salonu i tam np podpisal umowe, bo system juz "zaskoczyl" :-/

teraz przy jednolitym systemie jest o tyle gorzej, ze jak padnie to nic kompletnie nie mozna zrobic, a w plusie jak padl pers to dzialal rainbow. cos sie jednak dalo zrobic.

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

: 25 mar 2010, o 02:29
autor: karex
odgrzeję kotleta :D .
Nie zapominajmy o EDIm czyli z poziomu POS i SKF aplikacja do zmian na koncie. Tutaj to się dzieją czasami cuda :D .
A co do Rainbow (AA) - najlepsze są komunikaty w SD w stylu: proszę nie wprowadzać Mobilnego Mixa2 gdyż coś tam coś tam... i tak wisi kilka dni, bo ktoś nie raczy ruszyć d... i zmienić tego.

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

: 20 lip 2010, o 21:16
autor: Cinek84
to i ja odgrzeje kotleta ;)
u mnie wszystko działa super, jedynie zdarza sie, ze PERS "odmawia mi posłuszeńśtwa" jak trzeba przyjąc rezygnacje :D :lol:

a tak poważnie, to tak jak u was, niestety nasze systemy idealne nie sa, ale podejrzewam, ze w zadnej sieci nie sa, wiec pewnie nie jestesmy sami, a jak nie działa system, to trzeba jakos klienta zagadac, pokazac telefon, zdobyc zobowiazanie, jakos wybrnąc z sytuacji, zreszta sami najlepiej wiecie co robic ;)
pozdrawiam

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

: 20 lip 2010, o 23:45
autor: kosa1127
Cinek84 pisze:to i ja odgrzeje kotleta ;)
u mnie wszystko działa super, jedynie zdarza sie, ze PERS "odmawia mi posłuszeńśtwa" jak trzeba przyjąc rezygnacje :D :lol:

a tak poważnie, to tak jak u was, niestety nasze systemy idealne nie sa, ale podejrzewam, ze w zadnej sieci nie sa, wiec pewnie nie jestesmy sami, a jak nie działa system, to trzeba jakos klienta zagadac, pokazac telefon, zdobyc zobowiazanie, jakos wybrnąc z sytuacji, zreszta sami najlepiej wiecie co robic ;)
pozdrawiam
Od 2 dni nie chce chodzić EDi, pers jako tako i dziś awaria Rainbow...

Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow

: 21 lip 2010, o 10:54
autor: tomek
Myślałem, że praca w sklepie operatora jest fajna, ale widzę, że programy nie ułatwiają Wam życia. A tak się zapytam: programy te po jakimś czasie nagle zacznają działać ot tak? Co jeśli nie działają przez dość długi czas a klientów w kolejce jeszcze trochę jest? :-) No i oczywiście nie zdarza się to często, to niedziałanie? I co robi dział techniczny, ludzie którzy za to odpowiadają?! :-?