Strona 13 z 19

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

: 26 sty 2022, o 15:34
autor: g-rs
Na to wygląda :-?

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

: 26 sty 2022, o 16:31
autor: Spark
Liczę na konkretne stanowisko po stronie Plusa, na pudełku pisze Volte ready, co znaczy każdy wie, więc liczę na konkretną odpowiedź ze strony Plusa w sprawie dostępnej usługi Volte w ustawieniach tego modelu w sieci Plus :-|

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

: 26 sty 2022, o 18:18
autor: mariusz9a
Oficjalnie to masz liste telefonów na stronie Plusa. A tam go nie ma. I to jest oficjalne stanowisko. Nikt nic więcej Ci przecież nie powie, skoro chcesz oficjalnie.

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

: 26 sty 2022, o 21:54
autor: kondzi
Myślałem, że jest na liście wspieranych przez Plusa, jeśli go tam nie ma, to raczej nic nie zrobisz. Kupiłem siebie kiedyś Nokię 6.2, niby też jest volte ready, działa to w magentowej sieci, może też w Play, ale w Plusie nie. Mam już telefon oficjalnie wspierany i działa to bardzo dobrze.

Wysłane z mojego moto g(30) przy użyciu Tapatalka

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

: 27 sty 2022, o 11:34
autor: Spark
Telefon jest reklamowany jako krystaliczny dźwięk dzięki sieci 4G, i jak to ma się do realiów ? Domyślam się, że włożenie innej karty sim z dostępnych sieci uaktywniło by Volte od razu. Czy sieć Plus naprawdę nie może dodać tego modelu dla VoLTE ? Nie mam zamiaru zmieniać sieci :-/

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

: 27 sty 2022, o 11:49
autor: kondzi
Widzisz, ja też swoją Nokię kupując widziałem taki napis, nawet myślałem, że coś z nią nie tak, nabyłem prepaida t-mobile żeby się upewnić i tam to działa. Najbardziej mnie denerwowało to, że jak byłem połączony z LTE, to zanim rozmowa przyszła, zrzucało do 3G, rozmówca już miał sygnał, że telefon dzwoni, a u mnie jeszcze przez chwilę cisza. To już prawie dwa "dzwonki" zanim się telefon odezwał, często zanim zdążyłem odebrać, mój rozmówca rezygnował z połączenia. Później oddzwaniać, tłumaczyć...


Wysłane z mojego moto g(30) przy użyciu Tapatalka

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

: 27 sty 2022, o 12:06
autor: mariusz9a
Spark pisze:Czy sieć Plus naprawdę nie może dodać tego modelu dla VoLTE ?
Ale to nie Plus musi coś dodawać - w Plusie usługa działa zgodnie z obowiązującymi normami i nie jest blokowana dla telefonów spoza oficjalnej listy jak np robi to O. To producent telefonu musi dodać obsługę danego operatora do oprogramowania telefonu. Tak to działa. Pytanie czy w ogóle działa u jakiegoś polskiego operatora. W T i O też go nie ma na ich listach telefonów. W Play nie jestem w stanie sprawdzić bo strona się wysypuje jak chce sprawdzić modele telefonów :-/ Także tak to wygląda oficjalnie - nie działa chyba u nikogo z polskich operatorów.

EDIT:
Pogrzebałem w Google, i niestety jeśli się nic nie zmieniło w ostatnim czasie, to Nokia 225 4G nie działa u żadnego operatora jeśli chodzi o VoLTE i VoWiFi.

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

: 11 lut 2022, o 16:35
autor: imarcin0409
Spark pisze:Mam pytanie, zakupiłem Nokię 225 4G Dual sim TA-316 z myślą o Volte, ale niestety nie działa, od razu zrzuca do 3G rozmowy :-/
Jest już ten telefon na liście :) .

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

: 17 lut 2022, o 13:35
autor: DanielT
Mam pytanie odnośnie VoWiFi, mianowicie czy router/AP powinien mieć jakieś szczególne ustawienia aby usługa działała poprawnie? Podczas połączenia poprzez VoWiFi po około 1-2 minucie połączenie zostaje zerwane. W telefonie mam jeszcze służbową kartę innego operatora i na tej karcie ten problem nie występuje.

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

: 17 lut 2022, o 13:56
autor: Michał_Plus
DanielT, nie, na routerze nie ma "specjalnej" konfiguracji. Strata zasięgu, czy jakiekolwiek rozłączenie z Wi-Fi skutkuje przejściem do 3G, nie zerwaniem połączenia.

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

: 17 lut 2022, o 14:48
autor: DanielT
Michał_Plus pisze:nie, na routerze nie ma "specjalnej" konfiguracji. Strata zasięgu, czy jakiekolwiek rozłączenie z Wi-Fi skutkuje przejściem do 3G, nie zerwaniem połączenia.
Strata zasięgu - nie bardzo, router 2-3 metry ode mnie. Oglądanie filmów online czy słuchanie muzyki - zero przerw. Mam aktywną usługę VoLTE i jestem w dobrym zasięgu LTE - dlaczego rozmowa zostaje przerwana a nie przełącza się do VoLTE?

Przypominam, że na drugiej karcie innego operatora problem nie występuje.

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

: 17 lut 2022, o 14:57
autor: mariusz9a
DanielT pisze: Mam aktywną usługę VoLTE i jestem w dobrym zasięgu LTE - dlaczego rozmowa zostaje przerwana a nie przełącza się do VoLTE?
Nie ma czegoś takiego jak handover z VoWiFi do VoLTE. Z VoWiFi rozmowa może zostać przełączona tylko do 3G. Takie ograniczenie wynika choćby z tego powodu, że po utracie zasięgu WiFi terminal musi się zalogować do usługi VoLTE, a to trwa stosunkowo długo (sam zobacz na swoim telefonie ile to trwa po wyłączeniu wifi). Dlatego technicznie rozmowa jest od razu zrzucana do 3G a "transmisja" głosu podtrzymana (i tak słychać w praktyce krótką ciszę w słuchawce, ale jest ona akceptowalna). Może w przyszłości się to zmieni, na razie na całym świecie tak to działa.

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

: 25 lut 2022, o 15:19
autor: Spark
tuxowolf pisze:
Spark pisze:Mam pytanie, zakupiłem Nokię 225 4G Dual sim TA-316 z myślą o Volte, ale niestety nie działa, od razu zrzuca do 3G rozmowy :-/
Jest już ten telefon na liście :) .
Już się cieszyłem, ale za wcześnie :( Sprawdziłem czy jest dostępna nowa wersja oprogramowania z Volte dla sieci Plus, nie ma :( Czyli guzik prawda :( Musi wyjść nowe oprogramowanie z funkcją czyli tzw. suwakiem Volte w ustawieniach, inaczej Volte nie będzie działać pomimo aktywnej usługi Volte na karcie sim :(

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

: 25 lut 2022, o 16:17
autor: imarcin0409
Myślę, że przy tym konkretnym modelu zabrakło komunikatu w stylu: "Aktualnie tylko telefony z dystrybucji sieci Plus".

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

: 15 kwie 2022, o 17:35
autor: jaszek7777
Nokia 225 4G dostała aktualizację. W MENU pojawiła się opcja VOLTE (Menu => Ustawienia => VoLTE). Telefon kupiony poza dystrybucją Plusa. Nie mogę przetestować, bo mój operator (MVNO działający na Plusie) nie ma tej usługi.