wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

W tym dziale pytamy o Plus Mix i Plus na Kartę. Odpowiedzi udzielą Wam specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Obserwator
Nowy
Posty: 4
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 25 gru 2020, o 01:43

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Obserwator »

mariusz9a pisze:Nie ma czegoś takiego jak handover z VoWiFi do VoLTE. Z VoWiFi rozmowa może zostać przełączona tylko do 3G.
Jak mówi jedno z przysłów angielskich "Lepiej się nie odzywać i być uznanym za niewykształconego, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości, że jest się niewykształconym..."

Proponuję zainteresować się tematem zanim zabierze się głos, bo dezinformacja może być bardziej szkodliwa niż brak informacji.
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6153
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: mariusz9a »

No i super że pojawiłeś się Ty i naprostowałeś temat, bo pomieszałem (ma być na odwrót -> nie ma handoveru z VoWiFi do 3G) ;-)

PS. Przy cytowaniu nie zmieniaj koloru czcionki całej wypowiedzi.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
jpmcb
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 10 gru 2021, o 22:13

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: jpmcb »

DanielT pisze:
Michał_Plus pisze:nie, na routerze nie ma "specjalnej" konfiguracji. Strata zasięgu, czy jakiekolwiek rozłączenie z Wi-Fi skutkuje przejściem do 3G, nie zerwaniem połączenia.
Strata zasięgu - nie bardzo, router 2-3 metry ode mnie. Oglądanie filmów online czy słuchanie muzyki - zero przerw. Mam aktywną usługę VoLTE i jestem w dobrym zasięgu LTE - dlaczego rozmowa zostaje przerwana a nie przełącza się do VoLTE?

Przypominam, że na drugiej karcie innego operatora problem nie występuje.
Nie wiem, jaki masz telefon, ale podpowiem, jak udało mi się skutecznie rozwiązać problem z VoWiFi/VoLTE u mnie na Samsungu (w moim przypadku to Galaxy S21 5G) — najpierw przydługawy wstęp, z możliwym wyjaśnieniem, czemu tak się dzieje ;-) :

Rzeczywiście, w porównaniu do innych operatorów, Plus na moim Samsungu nie lubi się trzymać ani VoWiFi, ani LTE, jeśli zasięg jest nieco słabszy. Jest to bardzo dziwne, i na pewno wynika z konfiguracji operatora, bo pozostali operatorzy takiego problemu nie mają, a wszyscy czterej współdzielą najbliższe mi maszty. Podejrzewam, że ogólne narzekania na dosyć kiepski zasięg Plusa mogą się brać właśnie z tego powodu; trzymanie się na siłę LTE jak u pozostałych operatorów naprawdę daje świetne efekty, i Plus powinien spróbować dokonać odpowiedniej rekonfiguracji w oprogramowaniu telefonów/stacji bazowych, żeby telefony tego LTE, póki można, się trzymały.

W Plusie wystarczy, że odejdę od routera na te 3-4 metry, spadnie wtedy "jedna kreska" Wi-Fi, i od razu połączenie VoWiFi jest zrywane. (U innych operatorów tak nie jest, telefon trzyma się VoWiFi nawet przy nieco słabszym zasięgu Wi-Fi.) A jako że u mnie w domu sygnał LTE przy agregacji nośnych też jest taki sobie, to telefon woli trzymać się sieci UMTS. (Choć czasem łapię nawet 5G — to jak to jest, że akurat telefon nie trzyma się LTE900, tylko zrzuca się na UMTS900? Tutaj moje podejrzenia padają na słaby zasięg nośnej o wyższej częstotliwości, i zamiast zarzucić agregację z LTE1800, trzymając się samego LTE900, telefon woli całkowicie przełączyć się na UMTS900.) Efekt jest taki, jak mówisz: dostaję połączenie po VoWiFi — odchodzę z telefonem nieco dalej od routera i połączenie jest zerwane, bo telefon woli się trzymać WCDMA, zamiast LTE.

I w końcu rozwiązanie, które powinno zadziałać na każdym Samsungu:
1. Ze Sklepu Play instalujemy aplikację "Samsung Band Selection".
2. Wybieramy opcję "Launch Band Selection".
3. Wywołujemy "hamburger menu" po lewej stronie i wybieramy opcję "Band Selection".
4. Zaznaczamy pasma LTE/5G, na których działa Plus: LTE B1, LTE B3, LTE B7, LTE B8, LTE B38, LTE B41, NR B38, NR B41 i przesuwamy suwak SELECTION w prawo.

Tym samym telefon będzie już korzystał tylko z sieci LTE i 5G. I według mnie jest to najlepsze rozwiązanie w codziennym użytkowaniu, jeśli znajdujemy się w zasięgu LTE od Plusa, nawet dość słabym. Nie mam już problemu ze zrywanymi połączeniami. Na telefonach innych producentów warto poszukać, jak wymusić konkretne technologie lub pasma, by korzystać tylko z LTE lub 5G.

Są jednak pewne minusy: kody USSD przestają działać (Plus nie uruchomił na ten moment kodów USSD po VoLTE i VoWiFi), i są też miejsca, gdzie zasięg LTE może być kiepski. W takim przypadku można sobie tymczasowo wyłączyć wymuszenie pasm/technologii, przesuwając suwak SELECTION z powrotem w lewo.

Natomiast Plus powinien chyba wziąć przykład z innych operatorów i przede wszystkim pozwolić na korzystanie z VoWiFi przy słabszym zasięgu Wi-Fi (na Samsungu), jakoś zmodyfikować metodologię agregacji pasm i obsługi słabszego zasięgu po LTE, żeby telefon w miarę możliwości trzymał się tego LTE, i uruchomił obsługę kodów USSD (i może za jednym zamachem MMS-ów) po VoLTE i VoWiFi. Myślę, że wtedy wiele narzekań na zasięg Plusa by się skończyło ;-)
piok
Prawie PlusManiak
Posty: 36
Rejestracja: 28 gru 2020, o 12:01

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: piok »

Witam
Własnie udało mi się aktywować na Huawei p30 pro obie opcje VoWiFi i VoLTE.
Teraz mam pytanie....czy jeżeli mam przy Plusie inormację VoWiFi - to znaczy że połączenia odbywają się w pierwszej kolejności po wifi tak? To jest ważne ponieważ niedługo będę jechał na urlop i jak złapię zagranicą roaming - czyli innego dostawcę to:
1. mając logo VoWiFi na telefonie - rozmowy odbywają się po wifi jako pierszeństwo tak? Nie chcę mieć dodatkowych kosztów będą przykładowo w Azji - dzwoniąc do Polski i używać sieci zagranicznej zamiast po wifi. Wiadomo że jak zacznę dzwonić na roamingu to pewnie za 1 min dostanę z 10 zł, a będąc podłączonym po wifi nie powinienem płacić nic...

Czy dobrze rozumuję?
Proszę o informację
Awatar użytkownika
Joanna_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 22365
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Joanna_Plus »

Witaj piok,
Co się stanie jeśli stracę zasięg Wi-Fi podczas rozmowy?

Jeśli podczas rozmowy stracisz zasięg Wi-Fi a będziesz znajdował się w zasięgu sieci LTE to zostaniesz do niej automatycznie przełączony będziesz mógł swobodnie kontynuować rozmowę. Jeśli znajdziesz się w zasięgu sieci 3G lub 2G to połączenie zostanie przerwane. Jeśli natomiast przebywasz zagranicą w obu przypadkach połączenie zostanie przerwane.
https://www.plus.pl/wificalling

Dodatkowo dla 100% pewności, możesz włączyć tryb samolotowy w swoim telefonie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
piok
Prawie PlusManiak
Posty: 36
Rejestracja: 28 gru 2020, o 12:01

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: piok »

Niestety jak wlaczam tryb samolotowy wszystko sie wylacza wiec to nie zadziala...jakies inne tipy?
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: habish »

Tryb samolotowy i włącz WiFi.
Awatar użytkownika
g-rs
Szalony PlusManiak
Posty: 416
Rejestracja: 5 kwie 2013, o 17:54

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: g-rs »

piok pisze: 26 sie 2022, o 17:12 Niestety jak wlaczam tryb samolotowy wszystko sie wylacza wiec to nie zadziala...jakies inne tipy?
Wyłącz po prostu dane komórkowe. Tryb samolotowy zamyka dostęp do Wifi i bluetooth. Można oczywiście ten dostęp wymusić ale po co się bawić w dodatkowe kombinacje?
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6153
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: mariusz9a »

Wyłączenie danych komórkowych nic nie da - podczas rozmowy może nastąpić przełączenie z VoWiFi na 3g/2g i będzie lipa ;-) Trzeba zrobić tak jak napisał habish.
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Awatar użytkownika
g-rs
Szalony PlusManiak
Posty: 416
Rejestracja: 5 kwie 2013, o 17:54

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: g-rs »

mariusz9a pisze: 28 sie 2022, o 11:59 Wyłączenie danych komórkowych nic nie da - podczas rozmowy może nastąpić przełączenie z VoWiFi na 3g/2g i będzie lipa ;-) Trzeba zrobić tak jak napisał habish.
No tak. To oczywiste. Mój błąd - przepraszam. Pomyliłem rozmowę głosową z rozmową przez komunikator.
bodek510
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Rejestracja: 8 sty 2013, o 22:48
Lokalizacja: Europa, raz tu raz tam.
Kontakt:

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: bodek510 »

Dlaczego ta opcja(rozmowy przez wi-fi) nie jest dostępna w mixplus? To jest niesprawiedliwe, żądam dostępu do rozmów przez wifi dla użytkowników mixa😁😁😁
Regss
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 12 gru 2022, o 15:31

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Regss »

Witam,

Mam problem z konfiguracją telefon Samsung Galaxy S22. Czy VoWiFi w sieci Plus jest dostępna dla tego modelu?
Usługa aktywna, sprawdzone z BOK. Brak konfiguracji w Połączenia -> Sieci komórkowe. Przycisk VoWiFi jest niewidoczny.
Stan rejestracji IMS - Nie zarejestrowano.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Michał_Plus »

Regss, jest. Jeśli w urządzeniu opcja jest nieaktywna, sprawdź czy nie jest wymagana aktualizacja oprogramowania. Jeśli masz najnowszą wersję, sugeruję kontakt z pomocą techniczną producenta.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Regss
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 12 gru 2022, o 15:31

Re: wifi calling (VoWiFi) i VoLTE

Post autor: Regss »

Dziękuję za odpowiedź. Zmusiło mnie to intensywniejszego szukania opcji w telefonie. W Galaxy S22 należy wejść w klawiaturę wybierania numeru (zielona słuchawka) wybrać ustawienia z menu. Następnie uaktywnić funkcję "połączenia przez wifi"
rook
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 28 gru 2022, o 10:16

Dostępność usług VoLTE i VoWiFi

Post autor: rook »

Dzień dobry.
Czy w ofercie na kartę Plush dostępne są usługi VoLTE i VoWiFi ? Wiem że muszę mieć odpowiedni telefon, ale przy założeniu że taki posiadam to da radę to w ogóle włączyć w taryfie na kartę?
ODPOWIEDZ