Strona 3 z 9

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

: 21 lis 2019, o 13:51
autor: Basia333
Tak, funkcja iMessage była ciągle wyłączona,a opłaty były naliczane.Właśnie złożyłam reklamację na opłaty naliczone na fakturze listopadowej i złożę kolejną reklamację na opłaty które będą naliczone w grudniu.Ciekawe czy wreszcie opłaty przestaną być naliczane i jak będą rozpatrzone moje reklamacje.Chciałabym normalnie korzystać z usług bez dodatkowych opłat o jakich nie byłam informowana a nie użerać się z kolejnymi reklamacjami bez końca.

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

: 21 lis 2019, o 14:04
autor: Marta_Plus
Basia333,
Basia333 pisze:Właśnie złożyłam reklamację na opłaty naliczone na fakturze listopadowej i złożę kolejną reklamację na opłaty które będą naliczone w grudniu.
OK. Możesz podać mi tutaj numer zgłoszenia, wówczas postaram się przyśpieszyć odpowiedź.

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

: 21 lis 2019, o 14:09
autor: Basia333
#1137784,już otrzymałam odpowiedź,że Departament Reklamacji mi wcześniej wyjaśnił sprawę i według nich reklamacja jest niezasadna.Departament Reklamacji pisał o wyłączeniu funkcji iMessage i FaceTime- ja mam te funkcje wyłączone a opłaty nadal się naliczają na obu moich numerach tel.

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

: 21 lis 2019, o 15:32
autor: Marta_Plus
Basia333,

dziękuję za numer, poprosiłam już o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi.

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

: 21 lis 2019, o 15:42
autor: Basia333
Ja już mam odpowiedź,która nic niestety nie wyjaśnia i obciąża mnie kosztami tych SMS .A przecież chciałam tylko dowiedzieć się co zrobić aby nie płacić ponownie.Nie otrzymałam odpowiedzi dlaczego płacę skoro iMessage /FaceTime mam wyłączony.Twierdzą że mi odpowiedzieli i że dalej to tylko do sądu lub prezesa urzędu komunikacji elektronicznej.

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

: 11 sty 2020, o 16:19
autor: p-d-r
Witam wszystkich,
Zdecydowałem sie napisać w tym wątku w nadziei, że otrzymam wsparcie, którego niestety nie otrzymałem na infolini w Dziele Technicznym Plusa. Kilka miesięcy temu przenieśliśmy z żoną dwa numery telefonu w ramach oferty Plush Abo. Pare dni temu kupiłem nowy teelefon od Apple. Niestety zaraz po uruchomieniu i próbie aktywacji iMessage, pojawiły sie problemy. Usługa nie została aktywowana, a ja zacząłem dostawać dziwne SMSy z „krzaczkami” i moim numerem wewnątrz.Wykonalem wszelkie zalecenia jakie znalazłem internecie. Kontaktowałem sie ze wsparciem Apple. Po sprawdzeniu przez nich szczegółów doszli do wniosku, że problemem są ustawienia sieci Operatora. Nakierowany przez pracownikow Apple zrobiłem research w internecie.
Problem, który występuje u mnie (i możliwe ze u niektórych osób piszących na tym forum) wyglada następująco. Telefon zaraz po włożeniu nowej karty wyświetla popup z informacja o naliczaniu opłat za SMS aktywujący iMessage. Po zaakceptowaniu wysyła ten SMS do Centrali w UK. Następnie dostajemy zwrotnego SMSa. Ta wiadomość jest kodowana w teki sposób, że iOS rozpoznaje ją jako wiadomość konfiguracyjną i jako użytkownik nawet nie widzimy, że ona przyszła. Na tej podstawie telefon aktywuje iMessage na naszym numerze telefonu. Tutaj pojawia sie problem, bo jesli dostaliśmy ten SMS zwrotny, to znaczy, że iOS go nie rozpoznał jako SMS konfiguracyjny. Badając podobne sprawy opisane na rr zagranicznych forach, widać że pomaga tylko aktualizacja /zmiana ustawień u Operatora, ponieważ problem wynika ze sposobu kodowania/przekazywania tejże wiadomości do nas przez centrum SMS. Z takim pakietem danych, zadowolony że podam rozwiązanie prawie na tacy, zadzwoniłem na infolinie Plus. Pierwszy Konsultant jak tylko usłyszał „iMessage” wogole nie chciał rozmawiac i odesłał mnie do Apple. Ponowne połączenie - tym razem odebrała Pani, która miała sporo szczerej chęci aby mi pomoc, ale nie do końca zrozumiała co jest problemem i sugerowała kroki ze strony wsparcia Apple. Jak pisałem wcześniej te kroki mam juz za sobą. Przy trzecim telefonie udało mi sie uprosić Konsultanta o przełączenie do Działu Technicznego. Tutaj rozmowa była bardziej konkretna. Pomimo, że Konsultant nie był w stanie znaleźć rozwiązania uzgodniliśmy pewne dalsze kroki, które miałem wykonac i wrócić z wynikami powołując sie na numer zgłoszenia. Rozmowa miała miejsce wczoraj, ok 20. Miałem sprawdzic czy tak samo stanie sie, jesli użyje karty od innego operatora, oraz jak zachowa sie mój telefon po zwożeniu karty żony. Wyszło że moja karta w innym iPhonie ma ten sam problem, natomiast karta T-Mobile nie było problemu. Co ciekawe przekładając karta żony po ponownym włożeniu jej do jej iPhona ma teraz ten sam problem. Niestety nie dane mi było podzielić sie wynikami testów z Pracownikami Działu Technicznego, ponieważ zgłoszenie zostało w nocy zamknięte. Zadzwoniłem dziś rano na infolinie, żeby zapytać dlaczego zamknęli zgłoszenie i ew zaktualizować je o moje obserwacje. Niestety człowiek, który odebrał telefon, rozmawiał ze mną jak z dłużnikiem. Był niemily, odmówił skontaktowania mnie z działem technicznym. Zapytałem go, czy ma świadomość, ze co kilka godzin zostaje obciążony opłatami za SMS aktywacyjny, nawet jeśli wyłączam iMessage w telefonie. Pan odpowiedział zdawkowo, że wie. Niestety słowo pisane nie oddaje tonu tej rozmowy. Zapytany o możliwość zgłoszenia reklamacji Pan odpowiedział, ze moge to zrobic, ale jesli mam problem z naliczającymi się kosztami przez jeden dzień, to jak przyjmę je przez miesiąc, bo tyle czasu trwa rozpatrzenie reklamacji. Generalnie poczułem sie nie jak klient, który przyszedł po pomoc, lecz jak natręt, którego trzeba spławić. Sugeruje Pracownikom Plusa odsłuchać sobie tą rozmowę. Dla mnie to jest dobry materiał szkoleniowy, jak nie traktować klientów, którzy płacą swoje pieniądze za usługi Plus. Niestety, gdybym wiedział, ze nie bede mogl używać iPhone’a w plusie to nigdy bym sie nie zdecydował na zmianę operatora. Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie. Sadze, że nie jest to tylko mój problem. Mogę ze swojej strony postarać sie o bardziej konkretne dane od Apple, jak zmienić ustawienia SMS, aby to działało. Potrzebuje tylko aby sprawa zajął sie ktos, komu sie chce.

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

: 11 sty 2020, o 18:36
autor: pakierhakierxd
Też mnie to wkurza już chyba 2zł mi zjadło ...

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

: 11 sty 2020, o 19:26
autor: p-d-r
W moim przypadku to wyjdzie chyba troszkę więcej. W przeciągu dwóch dni dostałem tych smsow około 30 stu na jednym z numerów. Od wczoraj zaczęły przychodzić na drugi.

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

: 11 sty 2020, o 22:34
autor: emu
U mnie to samo od wczoraj. Jakby Apple co jakiś czas weryfikowało numer i od wczoraj nie udaje mu się to. Wiadomość z krzaczkami to wiadomość systemowa z zaszytym naszym numerem, na który to ślą. iPhone powinien obsłużyć tę wiadomość w tle zupełnie bez naszej wiedzy. Ale tak nie jest i pokazuje ją nam. Włożyłem kartę innego operatora i mam to samo, więc może to coś poza Plusem?

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

: 12 sty 2020, o 13:54
autor: habish
Wyłączcie całkowicie iMessage.

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

: 12 sty 2020, o 17:11
autor: emu
Wyłączyć i włączyć? I to pomoże?

Edit: Nie pomogło, dalej krzaczki przychodzą.

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

: 12 sty 2020, o 17:12
autor: habish
Tylko wyłączyć. :-D

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

: 12 sty 2020, o 18:20
autor: emu
Po co? Żeby pozbawić się iMessage na adres e-mail?

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

: 12 sty 2020, o 18:22
autor: habish
Skoro bezsensownie nalicza koszty?

Re: Aktywacja iMessage i FaceTime iPhone

: 12 sty 2020, o 22:47
autor: zbych_in_flames
emu pisze:Włożyłem kartę innego operatora i mam to samo, więc może to coś poza Plusem?
No raczej jest to pewne, skoro na karcie innego opa masz to samo, możesz spróbować przywróć ustawienia fabryczne i sprawdź czy coś pomoże, sprawdzić ewentualnie czy masz wszystkie ostanie aktualizacje.