wysoki rachunek za internet

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
wlo
Szalony PlusManiak
Posty: 318
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:57

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: wlo »

mariusz9a - no nie zgadzam się.
Jakby wiedzieli dlaczego się blokuje, dlaczego dostają te informacje o wykorzystaniu limitu (teraz nawet dwa razy już - po wejściu w życie aktualnego rozporządzenia (UE) 2022/612), to by z pewnością nie odblokowywali ;-)
Jakby dostali informację, że wykorzystali nie 40% limitu a została naliczona opłata 100 zł za usługę... Przestaliby używać duuużo przed wykorzystaniem 100% ;-)

Jeszcze jedno... Szkoda, że strzelasz pisząc o opłacie 20 zł za 1 MB internetu - co dowodzi, że tak naprawdę nie bardzo temat Cię obchodzi ;-) 1 MB internetu w roamingu pozaunijnym to 50 zł!! Nie ma na przykład 20 zł. To konkretna cena!!
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6153
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: mariusz9a »

No strzelam z tą ceną, w kontekście mojej wypowiedzi nie to jest istotne, dlateko kwota podana "na pałę" dla zobrazowania sytuacj - czy to 20zł czy 50zł to bez znaczenia bo i tak nabije kilka tysięcy w pre minut...
Ja uważam że i tak by odblokowywali - pisze to z doświadczenia - kiedyś pracowałem na infolinii technicznej i wiem co mówię :-)
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Merche123
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 17 sie 2022, o 10:55

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Merche123 »

Dzień dobry,

niestety padliśmy ofiarą podobnego procederu - będąc na Korfu dostaliśmy sms z informacją o tym, że nabito rachunek na 250 PLN, a dopiero później przyszło powiadomienie z Plusa o wejściu w strefę albańskiego roamingu... Złożyliśmy reklamację o nrze CASE/220817/444 - byłabym bardzo wdzięczna za przyspieszenie rozpatrywania wniosku.

Pozdrawiam serdecznie,
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Merche123,
Merche123 pisze: 17 sie 2022, o 11:01 Złożyliśmy reklamację o nrze CASE/220817/444 - byłabym bardzo wdzięczna za przyspieszenie rozpatrywania wniosku.
poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na tę korespondencję.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Merche123
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 17 sie 2022, o 10:55

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Merche123 »

Bardzo dziękuję, reklamacja załatwiona pomyślnie
zuzia2808
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 8 sie 2022, o 10:03

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: zuzia2808 »

Marta_Plus pisze: 8 sie 2022, o 12:10 Witaj zuzia2808,
zuzia2808 pisze: 8 sie 2022, o 10:14 Można się odwołać? I najlepiej kiedy? Płacić kwotę czy czekać do faktury? Pan z plusa zapytał ile jestem w stanie zapłacić…. Proszę o pomoc. Jestem klientem plusa ponad 15 lat o nigdy takiej sytuacji nie było. Poinformowano mnie ze zużywał ponad 50 GB…. Tylko nie wiem na co…
Możesz zgłosić w tej kwestii reklamację. Najlepiej to zrobić po zamknięciu danego cyklu rozliczeniowego i wystawieniu faktury. Jeśli prześlesz zgłoszenie przez ten formularz i podasz mi tutaj numer otrzymanego zagadnienia, postaram się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Bardzo proszę o możliwość przyśpieszenia odpowiedzi na reklamację CASE/220922/1122. Zostały mi zablokowane połączenia, będę wdzięczna ;)
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Marta_Plus »

zuzia2808,
zuzia2808 pisze: 26 wrz 2022, o 10:48 Bardzo proszę o możliwość przyśpieszenia odpowiedzi na reklamację CASE/220922/1122. Zostały mi zablokowane połączenia, będę wdzięczna ;)
Poprosiłam o przyśpieszenie rozpatrzenia tego zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Rządler
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 4 paź 2022, o 08:27

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Rządler »

Witam, pokrótce mówiąc stałem się ofiarą niedopatrzenia. Kilka miesięcy temu wyjeżdżałem za granicę to też uruchomiłem usługę "wakacje od abonamentu" która w moim rozumieniu znaczy przerwę od abonamentu, czyli brak możliwości wykonywania połączeń i korzystania z internetu, to też uruchomiłem tą usługę, wyłączyłem kartę i wyjechałem na około 2 miesiące za granice. Po powrocie do kraju starałem się wyłączyć tą usługę poprzez aplikację, tylko ż e nie dostałem informacji zwrotnej o wyłączeniu usługi. Uruchomiłem internet i skoro działał, to w moim odczuciu wszystko było okej, usługa prawdopodobnie została wyłączona skoro korzystam z internetu. Około 3 godziny póżniej dostałem wiadomość sms o treści:

"Informujemy o blokadzie polaczen w zwiazku z przekroczeniem limitu kredytowego. Kwota biezacego uzycia dla numeru: wynosi 1667.47 zl netto. Warunkiem odblokowania jest wplata zaliczki w wysokosci kwoty uzycia na konto "xxx" . Po otrzymaniu potwierdzenia wplaty na mail w godz pracy:8-21 (pn-pt) i 8-20 (sb,nd,swieta): wplaty@plus.pl polaczenia zostana odblokowane. Aby odblokowanie zadzialalo nalezy wylaczyc i wlaczyc telefon. "

Po otrzymaniu tej wiadomości od razu wyłączyłem kartę i udałem się do najbliższej placówki plusa, gdzie średnio zorientowana pani zapewniła mnie że to jeżeli nie użyłem internetu za granicą to powinni mi umorzyć tę kwotę, ale najpierw muszę poczekać na rachunek. Następnie pani pracująca w biurze plusa próbowała wyłączyć usługę wakacyjną ale bezskutecznie. (jak się później okazało to dało się ją wylączyc z okresem rozliczeniowym, ale wybierając opcję "wyłącz usługę" w aplikacji nie dostajemy żadnej informacji o tym kiedy usługa zostaje wyłączona, tak więc plus sprytnie korzysta z błędu ludzkiego żeby się wzbogacić na ludziach nie czytających umów, zamiast zadbać o niezbędne informacje chociażby w aplikacji)
Poleciła mi napisać reklamacje na usługę wakacyjną co też uczyliśmy. Tak przeczekałem do okresu rozliczeniowego i ku mojemu zdziwieniu kwota do spłaty wynosiła już około 2500 zł pomimo tego że karta aż do dnia dzisiejszego jest wyłączona. Zadzwoniłem do plusa złożyć kolejna reklamacje, pracownicy przekierowywali mnie między sobą, klasyczna call centerowa zagrywka kiedy to pracownik przed przyjęciem reklamacji zaleca mi że połączy mnie z panią która udzieli mi więcej informacji na temat mojego zadłużenia, zgadzam się na to i przekierowuje mnie do tej pani, która ostatecznie nie ma pojęcia dlaczego mnie do niej przełączono, odpowiada mi to co już wiem, czyli że kwota została naliczona zgodnie z taryfą, bo podczas usługi wakacyjnej aktywujemy również chore stawki za transfer danych, ale na pytanie o wzrost zadłużenia nie jest w stanie mi udzielić odpowiedzi. Przełączono mnie spowrotem na dział reklamacji, tym razem do całkowicie nowej osoby i poraz trzeci już opowiedziałem im tą samą historię a zadając pytanie o wzrost zadłużenia, skąd się wziął i dlaczego, tylko unikali odpowiedzi, widać jej nie znali. Skoro nikt nie chce mi odpowiedzieć dlaczego z kwoty 1600 zł zrobiło się ponad 2500 zł, moje reklamacje odrzucono więc przypuszczam że zostanę wyrolowany przez nieuważność na 2500 zł, ale niestety nie mam takich pieniędzy i nie będę w stanie ich zapłacić w najbliższym czasie, ale kwota 1600 brzmi już bardziej przyziemnie, z tym że najlepiej brzmi umorzenie całej kwoty, ale znając metodykę działania sieci to raczej nie liczę na pozytywne zakończenie.
Dodam jeszcze że podczas trwania sprawy kończyła mi się umowa z plusem i pracownik plusa powiedział mi że nie mogę jej nie przedłużyć dopóki moja sprawa się toczy, tak więc chciałbym zakończyć ponad 3 letnią przygodę z plusem a przypuszczam że zostanie mi to uniemożliwione na kolejny rok i zostanę zmuszony płacić jałmużne, albo karę za zerwanie umowy.
Przypomniało mi się że odpisano mi z plusa że kwota 1600 zł była tylko pierwszą zaliczką, ale z wiadomości która dostałem od plusa feralnego dnia w którym zrobiłem zadłużenie na mój rozum wynika co innego"
"Kwota biezacego uzycia dla numeru: wynosi 1667.47 zl netto. Warunkiem odblokowania jest wplata zaliczki w wysokosci kwoty użycia na konto"
Zaliczka jest w wysokości kwoty użycia, a kwota użycia to cała kwota którą mam do zapłacenia, oraz niemożliwe żebym narobił większe zadłużenie skoro karta jest wyłączona aż po dziś dzień.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu tematu podwyższonej kwoty, a najlepiej o umorzenie całej kwoty z racji na brak doinformowania klienta o ewentualnych problemach, bo po dwóch miesiącach za granicą wystarczy nieświadomie wlaczyc internet na kilkadziesiat minut żeby nabić kwotę bliską tysiąca złotych, na pewno nie jeden wpadł w tą pułapkę, bo wyłączyć internetu całkowicie to nie łaska, a przecież wiadomo że nikt i tak nie będzie z tego korzystał, a jest to zrobione tylko po to żeby naliczać takich nieuważnych ludzi jak ja.

Już zamknięta sprawa: CASE/220929/542
Jeszcze nie założylęm nowej, chciałbym się wpierw poradzić, bo może doradzicie mi coś mądrego. Na weekend jestem umówiony z prawnikiem więc po weekendzie będę znał więcej faktów że strony prawnej.
Tak więc jeszcze raz, proszę o pomoc, czy da sie cokolwiek zrobić z tą sprawą z waszej strony. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Rządler,

prześlij zatem nowe zgłoszenie wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL) za pomocą tego formularza. Podaj nam potem numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
margoszen
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 30 cze 2022, o 12:35

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: margoszen »

Sprawa zamknięta. Dziękuję serdecznie za pomoc. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości problem bezużytecznych kart SIM zostanie rozwiązany z korzyścią dla Matki Ziemi i nas abonentów. Prosta Promocja :idea: przy przedłużeniu umowy, wymianie telefonu - bez zbędnej karty SIM, ukrytych kosztów, szczególnie internetu. Na pewno skorzystałabym. Pozdrawiam

Basia_Plus pisze: 1 lip 2022, o 12:19 Witaj margoszen,
margoszen pisze:CASE/220625/487 Reklamacje
poprosiłam o przyśpieszenie udzielenia odpowiedzi na tę korespondencję.
adalbert2
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 25 paź 2022, o 00:54

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: adalbert2 »

No to jeszcze i ja z przed chwili opiszę treść mojej złożonej reklamacji a właściwie dwóch reklamacji. Winowajcą pakiet atlantycki i przedziwne trudności ze strony operatora z jego aktywowaniem.

---------8<--------------

Szanowni Państwo,

W uzupełnieniu reklamacji złożonej za pośrednictwem infolinii dnia 15 października a dotyczącej numeru XXX XXX XXX chciałbym złożyć kolejną reklamację dotyczącą uniemożliwienia korzystania z pakietu atlantyckiego. Zanim jednak to zrobię odtworzę poniżej chronologię wydarzeń związanych z całą sytuacją.

Otóż, w dniu 13 października uruchomiłem na w/w numerze pakiet atlantycki za pośrednictwem ebok i dostałem potwierdzenie SMS uruchomienia pakietu.
Dla pewności, wieczorem czasu CET zadzwoniłem na państwa infolinię i w trakcie rozmowy zostałem zapewniony, że wszystko jest w najlepszym porządku tj. pakiet został poprawnie uruchomiony i będzie nazajutrz działał w USA.

Następnego dnia tj. 14 października będąc już w USA wieczorem czasu lokalnego (GMT-5) zauważyłem ogromny naliczony koszt za korzystanie z Internetu. Następnego dnia tj. 15 października o 15:30 CET złożyłem reklamacje nienależnie naliczonego kosztu używania Internetu. W trakcie rozmowy dowiedziałem się też, że z niewyjaśnionych przyczyn pakiet atlantycki nie aktywował się jak mnie zapewniano od północy dnia następnego a dopiero od 9 listopada 2022. Zasadność mojej reklamacji została niezależnie potwierdzona w rozmowie z innym państwa konsultantem w dniu 17 października br.

W trakcie rozmowy reklamacyjnej z dnia 15 października poprosiłem o deaktywacje zupełnie niepotrzebnego mi pakietu atlantyckiego od dnia 9 listopada i jego niezwłoczną aktywację tak bym mógł od północy dnia kolejnego (tj. od 16 października) korzystać z Internetu w USA. Osoba przyjmująca reklamacje zapewniła mnie, że odpowiedni pakiet atlantycki zostanie niezwłocznie aktywowany i będę mógł korzystać z Interentu w USA od północy czasu CET 16 października 2022.

Niestety moja prośba nie została spełniona a w zasadzie została spełniona tylko częściowo. Tj. państwo co prawda aktywowaliście pakiet atlantycki od 16 października 2022 ale jednocześnie, w brew zapewnieniom operatorki infolinii, zablokowaliście całkowicie dostęp pod tym numerem do Internetu i to zarówno za granicą w USA jak i w Polsce!

W związku z powyższym REKLAMUJE pakiet atlantycki uruchomiony 16 października 2022 dla numeru XXX XXX XXX i domagam się jego bezkosztowego anulowania. Nie mogą państwo bowiem jednocześnie dla tego samego numeru uruchamiać usługi i jednocześnie odbierać możliwość korzystania z tej usługi.
Domagam się również niezwłocznego przywrócenia możliwości korzystania z Internetu na numerze XXX XXX XXX na normalnych zasadach w kraju i za granicą.

Ponad to ponawiam REKLAMACJĘ z dnia 15 października dotyczącą bezzasadnie naliczonych kosztów za użycie Internetu w USA na w/w numerze i domagam się ich całkowitego anulowania.

Z poważaniem,

---------8<--------------

Na razie reklamacja złożona. Dam znać jakie będą rezultaty.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Marta_Plus »

adalbert2,
adalbert2 pisze: 25 paź 2022, o 01:06 Na razie reklamacja złożona. Dam znać jakie będą rezultaty.
Jeśli podasz mi numer złożonej reklamacji, postaram się poprosić o przyśpieszenie rozpatrzenia zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
adalbert2
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 25 paź 2022, o 00:54

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: adalbert2 »

Marta_Plus pisze: 25 paź 2022, o 10:22 adalbert2,
adalbert2 pisze: 25 paź 2022, o 01:06 Na razie reklamacja złożona. Dam znać jakie będą rezultaty.
Jeśli podasz mi numer złożonej reklamacji, postaram się poprosić o przyśpieszenie rozpatrzenia zgłoszenia.
Oczywiście. Numer mojej reklamacji: CASE/221025/15
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: Marta_Plus »

adalbert2,
adalbert2 pisze: 27 paź 2022, o 18:30 Numer mojej reklamacji: CASE/221025/15
Dziękuję za numer zgłoszenia - poprosiłam o przyśpieszenie rozpatrzenia tej sprawy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
adalbert2
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 25 paź 2022, o 00:54

Re: wysoki rachunek za internet

Post autor: adalbert2 »

Marta_Plus pisze: 28 paź 2022, o 10:49 adalbert2,
adalbert2 pisze: 27 paź 2022, o 18:30 Numer mojej reklamacji: CASE/221025/15
Dziękuję za numer zgłoszenia - poprosiłam o przyśpieszenie rozpatrzenia tej sprawy.
FYI; Tym razem się jeszcze raz udało.
Szanowny Panie

Odpowiadając na zgłoszenie z 15.10.2022 r. i 25.10.2022 r. informuję, że z uwagą zapoznałem się z przekazanymi sprawami. Reklamacja została uznana. (...)


Nie pozostaje nic innego jak poczekać na faktury korygujące.
ODPOWIEDZ