Technologia VoLTE w Plusie.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- PlusManiak
- Posty: 149
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 18 lip 2016, o 17:07
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Cześć. Zauważyłem u siebie dziwną przypadłość. Mieszkam w miejscu, gdzie zasięg Plusa jest średni. Stabilny, ale średni. Często zdarza się, że wyrzuca mnie z LTE na smartfonie. I tak gdy dzwoni do mnie ktoś z Orange i rozmowa zacznie się w LTE, to jak zrzuci mnie do 2G (rzadko kiedy podczas rozmowy zrzuca mnie z LTE do 3G, co też jest ciekawe), to przestaję słyszeć rozmówcę. Połączenie trwa, ale nic nie słychać, nie słyszę ja, nie słyszy rozmówca. Muszę się rozłączyć i oddzwonić, potem już jest wszystko ok.
Spotkaliście się z podobnym problemem?
Spotkaliście się z podobnym problemem?
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5527
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
jaszek7777, masz aktywne VoLTE? W innym wypadku zejście do 2G/3G podczas połączenia jest normalne. Podaj dokładną lokalizację. Nasz możliwość przetestować i podać parametry sygnału?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- PlusManiak
- Posty: 149
- Rejestracja: 18 lip 2016, o 17:07
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Oczywiście, że mam aktywne VoLTE. Co do zasięgu to nie jest on znakomity, ale z innymi rozmawiam normalnie. Pytam nie tyle o wyrzucanie z LTE na niższą technologię, bo to u mnie jest i będzie normalne z uwagi na średni zasięg. Chodzi mi tylko o to dlaczego po zrzuceniu nie słyszę rozmówcy i dotyczy to TYLKO połączeń przychodzących z Orange. Podkreślam jeszcze raz, że połączenie nie jest przerywane, ginie tylko dźwięk.
Jak wyłączę VoLTE w ustawieniach telefonu wszystko jest ok.
Jak wyłączę VoLTE w ustawieniach telefonu wszystko jest ok.
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5192
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
jaszek7777,
podeślij proszę poprzez ten formularz numer telefonu, którego sprawa dotyczy oraz przykłady wspomnianych połączeń (numer wykonujący połączenie, odbierający oraz data i godzina zdarzenia). Następnie podaj nam numer przesłanego zgłoszenia.
podeślij proszę poprzez ten formularz numer telefonu, którego sprawa dotyczy oraz przykłady wspomnianych połączeń (numer wykonujący połączenie, odbierający oraz data i godzina zdarzenia). Następnie podaj nam numer przesłanego zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Czy coś zmieniło się na lepsze w VoLTE w Plusie? Po prawie roku włączę na kilka dni i zobaczę czy jest poprawa w jakości rozmów.emarti pisze: ↑14 gru 2022, o 23:35 Wyłączyłem VoLTE bo tak jak pisałem kilka postów wyżej miałem wrażenie a raczej tak było że jakość połączeń jest gorsza niż przy normalnym połączeniu. Po wyłączeniu VoLTE, jakość połączeń się poprawiła a z rozmówcą z którym rozmawiam najczęściej jest to najbardziej słyszalne. Coś tam czytałem na temat tej usługi w Plusie i wyszło że jest to jakaś najsłabsza wersja tej usługi polegająca na wykonywaniu połączeń w tej technologii na gorszych zasadach ale o tym może ktoś się wypowie bardziej rozeznany. W każdym bądź razie od teraz rozmowy są wyraźniejsze i bez zacięć. Dwa telefony w tej samej sieci Plus z wyłączoną usługą VoLTE i jest lepiej. Ogólnie to tyle lat testowania w Plusie tej technologii i wyszło gorzej. A nie wkręcam sobie bo chyba słyszę różnicę i dlatego jest to wyłączone. Popraw to Plusie a może kiedyś wróci się.
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Cześć, wczoraj włączono mi na numerze firmowym w Plusie VoLTE i VoWiFi. Niestety dalej przy połączeniach głosowych telefon przełącza się na 3G. W telefonie włączona opcja na VoLTE i VoWiFi z preferencją WiFi calling.
Telefon jest na liście wspieranych przez Plusa, niekupiony u operatora, ale z europejskiej dystrybucji i ustawionym regionem na Polskę.
Telefon resetowałem w międzyczasie, podejrzewając, że może być to potrzebne żeby sieć załapała ustawienia.
W statusie karty sim, Stan rejestracji IMS jest jako niezarejestrowane.
Jak przełączę się w tryb samolotowy i włączę WiFi to wogóle nie ma próby łączenia się, od razu jest komunikat, żeby wyłączyć tryb samolotowy, lub włączyć sieć mobilną.
Co można jeszcze zrobić, żeby VoLTE i/lub VoWiFi zadziałało?
Telefon jest na liście wspieranych przez Plusa, niekupiony u operatora, ale z europejskiej dystrybucji i ustawionym regionem na Polskę.
Telefon resetowałem w międzyczasie, podejrzewając, że może być to potrzebne żeby sieć załapała ustawienia.
W statusie karty sim, Stan rejestracji IMS jest jako niezarejestrowane.
Jak przełączę się w tryb samolotowy i włączę WiFi to wogóle nie ma próby łączenia się, od razu jest komunikat, żeby wyłączyć tryb samolotowy, lub włączyć sieć mobilną.
Co można jeszcze zrobić, żeby VoLTE i/lub VoWiFi zadziałało?
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5192
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Witaj Anarion,
prześlij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL) przez ten formularz. Jeśli podasz nam numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
prześlij proszę opis sprawy wraz z numerem telefonu i danymi (imię i nazwisko oraz numer PESEL) przez ten formularz. Jeśli podasz nam numer zgłoszenia, postaramy się przyśpieszyć udzielenie odpowiedzi.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Zgłosiłem problem przez formularz
CASE/231026/901
CASE/231026/901
- Basia_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5192
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Anarion,
poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na powyższą korespondencję.
poprosiłam o udzielenie odpowiedzi na powyższą korespondencję.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- V.I.P.
- Posty: 1261
- Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Zobacz na stronie
https://wificalling-volte.pl/
https://wificalling-volte.pl/
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Oppo Find X5 PRO
Jest na liście kompatybilności Plusa, jest też w sklepie Plus-a, choć niedostępny obecnie.
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Co ciekawe, prawdopodobnie po interwencji pracowników Plusa pojawiło się VoLTE i działa.
Nie działa niestety dalej VoWiFi...
Nie działa niestety dalej VoWiFi...
-
- V.I.P.
- Posty: 1261
- Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Możliwe ze wcześniej nie "dodała" się skutecznie - czytaj jakiś błąd wystąpił.
oddznacz rozmowy przez Wifi, zrób restart telefonu i uruchom ponownie.
Re: Technologia VoLTE w Plusie.
Próbowałem to robić zanim mi VoLTE ruszyło i wtedy to nic nie dało.zbych_in_flames pisze: ↑27 paź 2023, o 16:39oddznacz rozmowy przez Wifi, zrób restart telefonu i uruchom ponownie.
Samo VoLTE pojawiło się bez dodatkowych resetów.
Dzięki za poradę. Po wykonaniu kroków jakie podałeś, eureka, VoWiFi ruszyło!
Co ciekawe jak testowałem potem czy na pewno działa na samym WiFi, czyli włączenie trybu samolotowego, potem włączenie WiFi, to VoWiFi nie zarejestorwało się i nie dało się wykonać połączenia.
Ale w tym trybie, wyłączenie VoWiFi i włączenie ponowne, załączyło połączenia przez WiFi i w trybie samolotowym z WiFi pozwoliło na call-a.
Po wyłączeniu trybu samolotowego, dalej działa dzwonienie przez WiFi, przy włączonej preferencji WiFi calling.
Dzięki za pomoc @zbych_in_flames i obsłudze z Plusa za popchnięcie tematu!
Przez dobre 24h po włączeniu usług nic się nie zadziało, a po reklamacji i popchnięciu tematu, udało się uruchomić VoLTE i VoWiFi po stronie Plusa.