Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
-
- Prawie PlusManiak
- Posty: 44
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 11 mar 2021, o 12:01
Re: Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
Nigdzie nie jest napisane, że oprogramowanie PISZE operator, a jedynie, że współpracuje z producentem sprzętu w zakresie jego kompatybilności ze świadczonymi usługami i/lub potrzebami (vide "brandowane" oprogramowanie w telefonach niektórych producentów).
W omawianym przypadku rolą Operatora Plus jest przekazanie informacji do Google, że występuje w dalszym ciągu problem z 5G w Plusie świadczonym w oparciu o pasmo n38 (lub jak kto woli n41) pomimo udostępnienia tej usługi u wszystkich (dużych) operatorów w Polsce.
Bez oficjalnego zgłoszenia reklamacyjnego działania usług czyli informacji od klientów/użytkowników sieci, Operator Plus, który NIE ZAGLĄDA NA niniejsze forum, nie posiada takiej informacji i nie wie, że problem występuje.
Dlatego też zachęcam (jak powyżej) każdego użytkownika telefonów Pixel serii 6 i 7, który nie znajduje się w zasięgu pasma n1, czyli nie działa u niego 5G w sieci Plus, do złożenia przedmiotowego zgłoszenia do Operatora.
Operator, zgodnie z § 7 ust 1 Rozporządzenia MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej :
"(...)
Jednostka dostawcy usług, rozpatrująca reklamację, udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.
(...)".
W omawianym przypadku rolą Operatora Plus jest przekazanie informacji do Google, że występuje w dalszym ciągu problem z 5G w Plusie świadczonym w oparciu o pasmo n38 (lub jak kto woli n41) pomimo udostępnienia tej usługi u wszystkich (dużych) operatorów w Polsce.
Bez oficjalnego zgłoszenia reklamacyjnego działania usług czyli informacji od klientów/użytkowników sieci, Operator Plus, który NIE ZAGLĄDA NA niniejsze forum, nie posiada takiej informacji i nie wie, że problem występuje.
Dlatego też zachęcam (jak powyżej) każdego użytkownika telefonów Pixel serii 6 i 7, który nie znajduje się w zasięgu pasma n1, czyli nie działa u niego 5G w sieci Plus, do złożenia przedmiotowego zgłoszenia do Operatora.
Operator, zgodnie z § 7 ust 1 Rozporządzenia MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej :
"(...)
Jednostka dostawcy usług, rozpatrująca reklamację, udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.
(...)".
Re: Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
Tylko że operator odpisze że po jego stronie usługi działają prawidłowo i uzna reklamacje za niezasadną. No i na logikę, to dobrze odpisze, bo telefon nie jest jego sprzętem. Reklamacje składajcie, ale do Google, ze kłamie bo wcale nie odblokował u wszystkich.
Re: Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
@mariusz9a - jak widać muszę się powtórzyć swoją wcześniejszą wypowiedź - jeśli Operator Plus przyśle taką odpowiedź oficjalną to prześlę ją do Google odpowiednim kanałem.
NB: reklamacje nie działających usług składa się do danego Operatora.
W sumie - wszystko już w tym temacie zostało napisane. Czekam na odpowiedź Operatora Plus.
NB: reklamacje nie działających usług składa się do danego Operatora.
W sumie - wszystko już w tym temacie zostało napisane. Czekam na odpowiedź Operatora Plus.
Re: Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
A sprawdziłeś na innym telefonie czy na pewno nie działają? Bo na prawdę szkoda Twojego czasu i nerwów... Ewidentnie niedziałająca usługa to wina telefonu, a nie operatora. Nie rozumiem po co uparcie brniesz w ślepą uliczkę
Re: Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
@mariusz9a - z uwagi na fakt, iż niniejsze forum nie jest oficjalnym forum Operatora Plus, poczekajmy na oficjalne stanowisko Operatora w przedmiocie reklamacji.
NB. Google twierdzi, iż :
"Plus PL provides Sub-6 5G service for Pixel 7 Pro. Check with your carrier for details. For a phone that can work with either mmWave or Sub-6 service, the carrier network decides which service that phone uses at any time." i to jest OFICJALNE stanowisko producenta sprzętu.
Do tematu powrócimy po otrzymaniu stanowiska jak w petitum.
NB. Google twierdzi, iż :
"Plus PL provides Sub-6 5G service for Pixel 7 Pro. Check with your carrier for details. For a phone that can work with either mmWave or Sub-6 service, the carrier network decides which service that phone uses at any time." i to jest OFICJALNE stanowisko producenta sprzętu.
Do tematu powrócimy po otrzymaniu stanowiska jak w petitum.
Re: Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
To zapytaj ich po prostu czy odblokowali pasmo n41. Z wypowiedzi innych użytkowników wiemy, że nie odblokowali. Odblokowali tylko n1;-)
PS. Oficjalne forum masz na samej górze.
PS. Oficjalne forum masz na samej górze.
-
- V.I.P.
- Posty: 1257
- Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06
Re: Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
Najnowszy drive test z Warszawy: https://www.rfbenchmark.eu/jakosc-inter ... wiec-2023/
I ten sprzed 3 lat: https://www.rfbenchmark.eu/stan-wdrozen ... el-poland/
Z ciekawszych rzeczy to według tych testów EVS jest dostępny w Plusie - pewnie jeszcze nie na wszystkich urządzeniach no ale jednak.... szok
Dziwi ze konkurencja mimo pasma z lepsza propagacją (niższe) ma gorsze pokrycie - no chyba, że to kwestia jakieś konfiguracji po stronie sieci gdzie nie zawsze wrzuca na 5G.
I ten sprzed 3 lat: https://www.rfbenchmark.eu/stan-wdrozen ... el-poland/
Z ciekawszych rzeczy to według tych testów EVS jest dostępny w Plusie - pewnie jeszcze nie na wszystkich urządzeniach no ale jednak.... szok
Dziwi ze konkurencja mimo pasma z lepsza propagacją (niższe) ma gorsze pokrycie - no chyba, że to kwestia jakieś konfiguracji po stronie sieci gdzie nie zawsze wrzuca na 5G.
Re: Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
Hej hej,
status dwa miesiące później:
- wg ekspertów Google - jeśli ich telefon, operator i kraj znajdują się na liście pod linkiem :
https://pixel.withgoogle.com/5G/
to znaczy, że z ich strony wszystkie wymogi techniczne świadczenia usługi u danego operatora (w domyśle pasma) są "odblokowane" (nie blokują rzekomo niczego na poziomie softu w tych krajach) i mam rozmawiać z operatorem w kwestii dlaczego 5G u niego nie działa.
Wg nich (dział techniczny) Polska jest krajem wspieranym, ponieważ znajduje się na powyższej liście.
A Operator Plus do dziś nie odpowiedział na zgłoszenie.
Eeeeeee macarena ;)
Miłego przedłużonego weekendu!
status dwa miesiące później:
- wg ekspertów Google - jeśli ich telefon, operator i kraj znajdują się na liście pod linkiem :
https://pixel.withgoogle.com/5G/
to znaczy, że z ich strony wszystkie wymogi techniczne świadczenia usługi u danego operatora (w domyśle pasma) są "odblokowane" (nie blokują rzekomo niczego na poziomie softu w tych krajach) i mam rozmawiać z operatorem w kwestii dlaczego 5G u niego nie działa.
Wg nich (dział techniczny) Polska jest krajem wspieranym, ponieważ znajduje się na powyższej liście.
A Operator Plus do dziś nie odpowiedział na zgłoszenie.
Eeeeeee macarena ;)
Miłego przedłużonego weekendu!
-
- V.I.P.
- Posty: 1257
- Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06
Re: Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
Tutaj wątek z USA -> strata dostępu do 5G po akutlizacji, a sieć Mint jest na liście , więc nie powiedział bym ze to takie oczywiste jak twierdzi producent.
Re: Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
Czy coś drgnęło w temacieMorciak pisze: ↑12 sie 2023, o 09:31 Hej hej,
status dwa miesiące później:
- wg ekspertów Google - jeśli ich telefon, operator i kraj znajdują się na liście pod linkiem :
https://pixel.withgoogle.com/5G/
to znaczy, że z ich strony wszystkie wymogi techniczne świadczenia usługi u danego operatora (w domyśle pasma) są "odblokowane" (nie blokują rzekomo niczego na poziomie softu w tych krajach) i mam rozmawiać z operatorem w kwestii dlaczego 5G u niego nie działa.
Wg nich (dział techniczny) Polska jest krajem wspieranym, ponieważ znajduje się na powyższej liście.
A Operator Plus do dziś nie odpowiedział na zgłoszenie.
Eeeeeee macarena ;)
Miłego przedłużonego weekendu!
Re: Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
Przepraszam za wybudzenie tematu o 5G na Pixelu kolejny raz, ale posiadam Pixela 6 na Androidzie 14 i nie działa mi 5G kompletnie. NetMonster widzi "5G • NSA • Disconnected ", "Connection failed, not restricted by carrier."
VoLTE działa, WiFi Calling włączyłem za pomocą pixel-volte-patch.
5G nie działa nawet w zasięgu 5G Ultra (N1).
Co lepsze, dzisiaj wyjechałem do Niemiec i po otrzymaniu roamingu od Telekom.de (iirc to T-Mobile) także nie mogłem się połączyć z 5G (mimo że w NetMonster wyraźnie było N1 jak i wiele innych częstotliwości). Chyba powinno to działać, bo to oficjalnie wspierany przez Googla kraj..?
Jednak dostaję dokładnie to samo co w Polsce - failed not restricted by carrier.
Żeby nie było w ustawieniach SIM mam wybrane 5G.
VoLTE działa, WiFi Calling włączyłem za pomocą pixel-volte-patch.
5G nie działa nawet w zasięgu 5G Ultra (N1).
Co lepsze, dzisiaj wyjechałem do Niemiec i po otrzymaniu roamingu od Telekom.de (iirc to T-Mobile) także nie mogłem się połączyć z 5G (mimo że w NetMonster wyraźnie było N1 jak i wiele innych częstotliwości). Chyba powinno to działać, bo to oficjalnie wspierany przez Googla kraj..?
Jednak dostaję dokładnie to samo co w Polsce - failed not restricted by carrier.
Żeby nie było w ustawieniach SIM mam wybrane 5G.
Re: Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
Może po prostu na karcie SIM masz nieaktywne 5G - czasami się zdarza. Napisz maila do BOK, albo skontaktuj się na czacie z prośbą o weryfikacje i ewentualne włączenie 5G. Sam możesz jedynie zweryfikować na innym telefonie wspierającym 5G, czy tam działa, aby wykluczyć ewentualnie problem z telefonem.
Re: Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
Dobra, napiszę do BOK, bo mam eSIMa, a w dodatku żadnych innych telefonów że wsparciem 5G także nie posiadam.
Dzięki za radę.
Spróbuję zobaczyć czy 5G odpali na Pixelu z kartą od innego operatora.
Czyli, tak tylko żeby się upewnić, na najnowszym systemie działa tylko 5G N1, a nie działa N41 oraz WiFiCalling (domyślnie, bez pixel-volte-patch)?
Dzięki za radę.
Spróbuję zobaczyć czy 5G odpali na Pixelu z kartą od innego operatora.
Czyli, tak tylko żeby się upewnić, na najnowszym systemie działa tylko 5G N1, a nie działa N41 oraz WiFiCalling (domyślnie, bez pixel-volte-patch)?
Re: Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
U mnie, na Pixel 7, od jakiś 2-3 tygodni na karcie wirtualnej Orange działa wszystko - 5G, VoWiFi. Na karcie Plusa niestety ani to, ani to. Telefon już po grudniowej aktualizacji i zgłasza ustawienia operatora z 6 grudnia 2023.
Re: Najszybszy Plus - sprawdzamy 5G
Po najnowszej, grudniowej aktualizacji rzeczywiście u kilku operatorów sytuacja się poprawiła.
Niestety w przypadku Plusa, voWIFI nadal potrzebuje patch z githuba, 5G nadal nie działa na wszystkich pasmach, na których powinno, także może z kolejną aktualizacją coś się w tej sprawie zmieni.
Niestety w przypadku Plusa, voWIFI nadal potrzebuje patch z githuba, 5G nadal nie działa na wszystkich pasmach, na których powinno, także może z kolejną aktualizacją coś się w tej sprawie zmieni.