DanielT pisze:Michał_Plus pisze:nie, na routerze nie ma "specjalnej" konfiguracji. Strata zasięgu, czy jakiekolwiek rozłączenie z Wi-Fi skutkuje przejściem do 3G, nie zerwaniem połączenia.
Strata zasięgu - nie bardzo, router 2-3 metry ode mnie. Oglądanie filmów online czy słuchanie muzyki - zero przerw. Mam aktywną usługę VoLTE i jestem w dobrym zasięgu LTE - dlaczego rozmowa zostaje przerwana a nie przełącza się do VoLTE?
Przypominam, że na drugiej karcie innego operatora problem nie występuje.
Nie wiem, jaki masz telefon, ale podpowiem, jak udało mi się skutecznie rozwiązać problem z VoWiFi/VoLTE u mnie na Samsungu (w moim przypadku to Galaxy S21 5G) — najpierw przydługawy wstęp, z możliwym wyjaśnieniem, czemu tak się dzieje
:
Rzeczywiście, w porównaniu do innych operatorów, Plus na moim Samsungu nie lubi się trzymać ani VoWiFi, ani LTE, jeśli zasięg jest nieco słabszy. Jest to bardzo dziwne, i na pewno wynika z konfiguracji operatora, bo pozostali operatorzy takiego problemu nie mają, a wszyscy czterej współdzielą najbliższe mi maszty. Podejrzewam, że ogólne narzekania na dosyć kiepski zasięg Plusa mogą się brać właśnie z tego powodu; trzymanie się na siłę LTE jak u pozostałych operatorów naprawdę daje świetne efekty, i Plus powinien spróbować dokonać odpowiedniej rekonfiguracji w oprogramowaniu telefonów/stacji bazowych, żeby telefony tego LTE, póki można, się trzymały.
W Plusie wystarczy, że odejdę od routera na te 3-4 metry, spadnie wtedy "jedna kreska" Wi-Fi, i od razu połączenie VoWiFi jest zrywane. (U innych operatorów tak nie jest, telefon trzyma się VoWiFi nawet przy nieco słabszym zasięgu Wi-Fi.) A jako że u mnie w domu sygnał LTE przy agregacji nośnych też jest taki sobie, to telefon woli trzymać się sieci UMTS. (Choć czasem łapię nawet 5G — to jak to jest, że akurat telefon nie trzyma się LTE900, tylko zrzuca się na UMTS900? Tutaj moje podejrzenia padają na słaby zasięg nośnej o wyższej częstotliwości, i zamiast zarzucić agregację z LTE1800, trzymając się samego LTE900, telefon woli całkowicie przełączyć się na UMTS900.) Efekt jest taki, jak mówisz: dostaję połączenie po VoWiFi — odchodzę z telefonem nieco dalej od routera i połączenie jest zerwane, bo telefon woli się trzymać WCDMA, zamiast LTE.
I w końcu
rozwiązanie, które powinno zadziałać na każdym Samsungu:
1. Ze Sklepu Play instalujemy aplikację "Samsung Band Selection".
2. Wybieramy opcję "Launch Band Selection".
3. Wywołujemy "hamburger menu" po lewej stronie i wybieramy opcję "Band Selection".
4. Zaznaczamy pasma LTE/5G, na których działa Plus: LTE B1, LTE B3, LTE B7, LTE B8, LTE B38, LTE B41, NR B38, NR B41 i przesuwamy suwak SELECTION w prawo.
Tym samym telefon będzie już korzystał tylko z sieci LTE i 5G. I według mnie jest to najlepsze rozwiązanie w codziennym użytkowaniu, jeśli znajdujemy się w zasięgu LTE od Plusa, nawet dość słabym. Nie mam już problemu ze zrywanymi połączeniami. Na telefonach innych producentów warto poszukać, jak wymusić konkretne technologie lub pasma, by korzystać tylko z LTE lub 5G.
Są jednak pewne minusy: kody USSD przestają działać (Plus nie uruchomił na ten moment kodów USSD po VoLTE i VoWiFi), i są też miejsca, gdzie zasięg LTE może być kiepski. W takim przypadku można sobie tymczasowo wyłączyć wymuszenie pasm/technologii, przesuwając suwak SELECTION z powrotem w lewo.
Natomiast Plus powinien chyba wziąć przykład z innych operatorów i przede wszystkim pozwolić na korzystanie z VoWiFi przy słabszym zasięgu Wi-Fi (na Samsungu), jakoś zmodyfikować metodologię agregacji pasm i obsługi słabszego zasięgu po LTE, żeby telefon w miarę możliwości trzymał się tego LTE, i uruchomił obsługę kodów USSD (i może za jednym zamachem MMS-ów) po VoLTE i VoWiFi. Myślę, że wtedy wiele narzekań na zasięg Plusa by się skończyło