Wypowiedzenie umowy - abonent z długim stażem

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
HappySC
Początkujący PlusManiak
Posty: 25
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 19 cze 2013, o 12:55

Re: Wypowiedzenie umowy - abonent z długim stażem

Post autor: HappySC »

wystarczy że pójdziesz do innego operatora i on sam wszystko załatwi :)
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Wypowiedzenie umowy - abonent z długim stażem

Post autor: Magda_Plus »

Bulgar69 informacje odnośnie rozwiązania umowy znajdziesz na tej stronie.

HappySC - dziękuję na szybką reakcję ;-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
iPrzemo
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 10 sty 2013, o 15:23
Lokalizacja: ….

Re: Wypowiedzenie umowy - abonent z długim stażem

Post autor: iPrzemo »

Witam Serdecznie.

Koleżanki i koledzy, specjaliści z Polkomtela którzy czytacie forum. Jestem klientem od ponad 15 lat, jednak obecna oferta Plus GSM dla biznesu w przedziale cenowym ok. 50 - 70 zł brutto za numer, nie jest zbyt atrakcyjna. Poza tym jakość usług w Olsztynie na Warmii i Mazurach pogarsza się co roku. W związku z tym że posiadam jeden numer na który umowa promocyjna wygasła rok temu i obecnie jest z "automatu" przedłużana co miesiąc. Chciałbym ten właśnie numer przenieść z konta firmowego na tzw. Simplus aby zaoszczędzić nieco złotówek.
Stąd też moje pytanie. Czy mimo że nie obowiązuje mnie kara umowna za zerwanie umowy mogę w określonym przeze mnie terminie, po opłaceniu faktury VAT (gdyż PLUS pobiera za abonament opłatę z góry za m-c i teraz zapłacę już na pczątku sierpnia za ten miesiąc abonament) przenieść numer z konta firmowego do Simplusa ? Tzn. okres rozliczeniowy mój biegnie od 5-tego dnia miesiąca np. sierpnia do 4-tego kolejnego dnia m-ca np. września. Czyli dziś np. 8.08.2013 opłacę przelewem abonament za cały sierpień do 4 tego września, a jutro tj. 9.08.2013 chcę złożyć wypowiedzenie z ostatnim dniem obejmującym abonament, czyli 5-tego września numer ma być już przeniesiony do simplusa. Oczywiście wszelkie dodatkowe opłaty ponad abonament za ten przeniesiony do simplusa numer wyrównam, gdyż posiadam z Polkomtel jeszcze numery firmowe i faktura może być powiększona o dodatkowy koszt usług.

Czy moja wizja jest realna ? Gdyż jak się dowiedziałem "ustnie" a nie zawsze jest to prawdą, dziś złożona rezygnacja nabiera mocy, od kolejnego okresu rozliczeniowego i przez kolejne 30 dni / mc jestem związany z Polkomtelem. Czyli Simplusa mogę mieć dopiero od 5 października co mnie nie satysfakcjonuje po 15 latach bycia abonentem.

Jeżeli takie są procedury miłego rozstania się w abonamentem to chyba będę musiał opłacić fakturę i z nią iść do nowego operatora który wystąpi o przeniesienie do swojej puli mojego numeru z dniem 5-ego września do swojej puli. Gdyż nie mam zamiaru płacić kolejnego miesiąca, października PLUS-owi za abonament.

Chyba że właśnie Plus tak dba o firmy i nie chce się z nimi rozstać przez kolejne miesiące, zyskując dezaprobate.

Czy możecie podpowiedzieć czy można w ten sposób rozwiązać umowę z okresem 1 m-ca i przeniesienia numeru do Simplusa jak opisałem powyżej w jednym okresie rozliczeniowym ?
Awatar użytkownika
Dominik_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1112
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:15

Re: Wypowiedzenie umowy - abonent z długim stażem

Post autor: Dominik_Plus »

Witaj iPrzemo,
kwestia, która Cię interesuje jest precyzyjnie określona w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych. Dokładnie w § 17 pkt. 1 jest zapis:
Abonent może rozwiązać umowę za pisemnym wypowiedzeniem. Okres wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od pierwszego dnia okresu rozliczeniowego następującego po okresie rozliczeniowym, w którym złożono wypowiedzenie umowy. Za dzień złożenia wypowiedzenia umowy przyjmuje się dzień złożenia w punkcie sprzedaży (obsługi) wypowiedzenia umowy lub dzień nadania do Działu Obsługi Klienta POLKOMTEL listu poleconego, zawierającego wypowiedzenie umowy. Umowa ulega rozwiązaniu z upływem okresu wypowiedzenia.
Oznacza to, że jeżeli najbliższy okres rozliczeniowy zaczyna Ci się 5 września to od tego dnia liczone będzie te 30 dni.
Przy przenoszeniu numeru również obowiązuje ten okres wypowiedzenia. Jego niezachowanie wiąże się z naliczeniem opłaty odszkodowawczej.

Są to zasady obowiązujące u wszystkich operatorów.
Chcesz przedłużyć umowę , kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Obrazek
Awatar użytkownika
iPrzemo
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 10 sty 2013, o 15:23
Lokalizacja: ….

Re: Wypowiedzenie umowy - abonent z długim stażem

Post autor: iPrzemo »

Dominik_Plus pisze:Witaj iPrzemo,
kwestia, która Cię interesuje jest precyzyjnie określona w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych..........
Oznacza to, że jeżeli najbliższy okres rozliczeniowy zaczyna Ci się 5 września to od tego dnia liczone będzie te 30 dni.
Przy przenoszeniu numeru również obowiązuje ten okres wypowiedzenia. Jego niezachowanie wiąże się z naliczeniem opłaty odszkodowawczej.
Są to zasady obowiązujące u wszystkich operatorów.
Witam.

Wielkie dzięki za odpowiedź, jednak jeżeli "niezachowanie okresu wypowiedzenia wiąże się z naliczeniem opłaty odszkodowawczej" to jaka jest jej wysokość ? Poza tym umowa skończyła się rok temu i OPERATOR bez mojej zgody na piśmie sam przedłużał o kolejny m-c umowę "automatycznie". Więc wynika stąd że teraz OPERATOR przedłuża mi umowę o dwa miesiące gdyż opłaciłem fakturę VAT i z nią, dziś udałem się do Salonu Firmowego PLUS GSM i wypowiedziałem umowę z terminem 5 września.
Jednak zobaczę i jaki przebieg będzie miało moje rozwiązanie umowy i przeniesienie do Simplus-a.

Wynika z tego że szybciej załatwiają wypowiedzenie umowy i bez konsekwencji Ci którzy przenoszą numer do innego operatora, załatwiają sprawę u tego drugiego.

Pytałem znajomych jak wygląda to u innych operatorów i T-Mobile po opłaceniu faktury przyjmuje takie wypowiedzenie i przenosi numer do puli pre-paida.
Plus GSM jak widzę chce mnie złoić przez kolejne 2 m-ce jakby było mało przez 180 poprzednich m-cy.

A więc ... ile wynosi ta kara ? Za przeniesienie numeru do Simplusa o jeden m-c wcześniej ?
Awatar użytkownika
Dominik_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1112
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:15

Re: Wypowiedzenie umowy - abonent z długim stażem

Post autor: Dominik_Plus »

iPrzemo, zerwanie umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia możliwe jest tylko w przypadku przeniesienia numeru do innego operatora. Naliczana wtedy opłata odszkodowawcza jest równa jednemu abonamentowi.

I na prawdę nie zależy nam żeby kogokolwiek "złoić przez kolejne 2 m-ce". To są warunki, na które się wcześniej umówiliśmy. Doceniamy ten czas, kiedy korzystałeś z naszych usług w ofercie abonamentowej i będzie nam bardzo miło, jeżeli wybierzesz naszą ofertę na kartę.
Chcesz przedłużyć umowę , kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Obrazek
Awatar użytkownika
iPrzemo
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 10 sty 2013, o 15:23
Lokalizacja: ….

Re: Wypowiedzenie umowy - abonent z długim stażem

Post autor: iPrzemo »

Dominik_Plus pisze: ..... I na prawdę nie zależy nam żeby kogokolwiek "złoić przez kolejne 2 m-ce".
Miło to czytać i miło słyszeć, gdyż moje zgłoszenie z dnia 8 sierpnia 2013 które zaniosłem do Salonu Firmowego Plus GSM, kończące umowę na dzień 4 września 2013 (ostatni dzień opłaconego abonamentu) o świadczenie usług przez Polkomtel Sp. z o.o. zostało rozpatrzone pozytywnie. Czyli wypowiadając umowę abonamentową (w moim przypadku firmową już po okresie promocji itp...), po opłaceniu faktury VAT za usługi i dosłaniu jej wraz z rezygnacją mam możliwość co zostało potwierdzone, bez żadnego okresu wypowiedzenia, (który sugerowano mi w salonie Plus GSM, "że trwa 30 dni od dnia następnego okresu rozliczeniowego") zakończyć świadczenie usług i przenieść numer do Simplusa - Plus na kartę w terminie 23 dni od daty złożenia rezygnacji. Z czego jestem bardzo zadowolony. I taką informację chciałem usłyszeć od dzwoniącego do mnie 14 sierpnia 2013, konsultanta Plus GSM. Czyli w tym przypadku, wypowiedzenia umowy i przeniesienia numeru do pre-paida, "paragraf § 17 pkt. 1" jak poniżej, mnie nie dotyczy:
Dominik_Plus pisze:Witaj iPrzemo,
kwestia, która Cię interesuje jest precyzyjnie określona w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych. Dokładnie w § 17 pkt. 1 jest zapis:
Abonent może rozwiązać umowę za pisemnym wypowiedzeniem. Okres wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od pierwszego dnia okresu rozliczeniowego następującego po okresie rozliczeniowym, w którym złożono wypowiedzenie umowy. Za dzień złożenia wypowiedzenia umowy przyjmuje się dzień złożenia w punkcie sprzedaży (obsługi) wypowiedzenia umowy lub dzień nadania do Działu Obsługi Klienta POLKOMTEL listu poleconego, zawierającego wypowiedzenie umowy. Umowa ulega rozwiązaniu z upływem okresu wypowiedzenia.
Oznacza to, że jeżeli najbliższy okres rozliczeniowy zaczyna Ci się 5 września to od tego dnia liczone będzie te 30 dni.
Przy przenoszeniu numeru również obowiązuje ten okres wypowiedzenia. Jego niezachowanie wiąże się z naliczeniem opłaty odszkodowawczej.

Czyli jeżeli mam zakończoną Umowę Promocyjną, już nie korzystasz z Promocyjnego Planu Taryfowego gdyż okres jego dobiegł końca a umowa przez Polkomtel Sp. z o.o. jest przedłużana z "automatu". Mogę dokonując opłaty za ostatnią - bieżącą fakturę VAT wystawioną przez Polkomtel Sp. z o.o. za świadczenie usług telekomunikacyjnych na miesiąc do przodu za abonament z końcowym dniem tego abonamentu wypowiedzieć umowę i przenieść numer do tzw. pre-paidu Simplusa. Co nie wiąże się z "kara umownymi" i dodatkowym okresem wypowiedzenia, 30 dni od dnia następnego okresu rozliczeniowego.
I o tym powinien wiedzieć każdy abonent sieci, chcący przenieść numer w sieci Plus GSM do systemu pre-paid Plus GSM.

P.S.
Oczywiście ten zarejestrowany na swoje dane (stąd w wypowiedzeniu umowy to należy zawrzeć, własne dane adresowe itp.. gdyż numer z abonamentu jest usuwany z systemu i jest wolny - nie jest przynależny już do nikogo, stąd nie można go potem przenieść, należy go zarejestrować na siebie chcą przenosić ten numer) pre-paid można przenieść do innego operatora.

Na dowód powyższych moich wywodów, mam nagranie tej rozmowy potwierdzającej mój tekst. Więc albo tak jest albo Polkomtel zrobił dla mnie wyjątek po 15 latach ?
Upps ... a może to mój staż w sieci ;-) ... ten rozpoznawany przez e-bok czyli 43 letni w sieci Plus GSM wpłynął na taką decyzje ... ;-). Czyli jestem najstarszym i pierwszym zarazem użytkownikiem sieci, więc mam takie prawa ;-)
Poniższy link jest tego karykaturalnym dowodem ;-) [Taki kwiatków z e-bok ma więcej]
https://dl.dropboxusercontent.com/u/483 ... %29new.jpg
Awatar użytkownika
Dominik_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1112
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:15

Re: Wypowiedzenie umowy - abonent z długim stażem

Post autor: Dominik_Plus »

iPrzemo, cieszę się, że udało się to u Ciebie sfinalizować sprawę w ten sposób.

Niemniej jednak takie rozwiązanie jest możliwe wyłącznie na drodze indywidualnego podejścia.

Co do tego screena z Plus online - gdybyś mógł przesłać mi swój numer przez ten formularz to zgłosiłbym to do odpowiedniej komórki.
Chcesz przedłużyć umowę , kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Obrazek
ODPOWIEDZ