Opłata za usługę multimedialną

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
bogunio
Nowy
Posty: 1
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 6 lip 2015, o 22:51

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: bogunio »

Widzę, że wątek ciągnie się miesiącami a ja jestem kolejną, świeżą ofiarą. Mam 2 telefony w Plusie (nastąpiło przeniesienie numerów) i jestem tak wkurzony, że już nie mogę się doczekać końca życiowej pomyłki, którą było zaufanie tej sieci.
Abonament, wszystko za darmo itp. Płacisz więc spodziewasz się obiecanych 0 opłat ponad to. No i niespodzianka. Pierwsza faktura prawie 100 zł ponad. Telefon. Wszyscy gadają tak, by nic z tego nie wynikło. APN "plus" miał rozwiązać problem w momencie gdy w następnym okresie rozliczeniowym było już ponad 34 zł. Włączyłem ręczny APN (poprzedni z automatu jest ustawiony na "plus" i myślę sobie (o naiwny), że jest okej. Dziś włączyłem zużycie i, najłagodniej mówiąc, szlag mnie trafił. 124 zł. Przekroczenie. W piątek o 8:30 przez 4h robiłem coś, co kosztowało mnie 90 zł. Cholera nic nie robiłem. Zdarza się, że włączę radio ale na 10 min by krótkiego wywiadu rano wysłuchać. Przez swoją pazerność i tą mętną wodę w której nikt nie wiem gdzie, kiedy i w jakim kierunku płynie (no plus wie, że kasa płynie, przypadkiem, od klientów na ich konta) nie tylko plus klientów straci ale ci będą ich szczerze nienawidzić. Niechże ktoś powie o co chodzi, jak się tego pozbyć. Na ten moment siec nie zasługuje nawet na określenie naciągacze. To po prostu okradanie ludzi, ludzi, którzy do nich przyszli ufając, że mają do czynienia z sensowną (ponoć naszą, rodzimą, firmom). Tymczasem mam tego plusa po prostu dosyć.
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: Magda_Plus »

bogunio poniżej znajduje się odpowiedź dotycząca opłat.
zbiku pisze:1 żeby działało LTE musisz mieć wpisany APN Plus.
2 APN Plus rozlicza odpowiednio zawartość, która otwierasz. Oglądasz film albo słuchasz muzyki to zależnie od tego jaki protokół jest użyty przy tej zawartości pojawiają się opłaty lub nie (RSTP - płatny, HTTP - brak opłat).
Zmiana APN na internet rozwiązuje problem opłat, ale patrz pkt 1, nie będzie LTE.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
myk6414
Szalony PlusManiak
Posty: 442
Rejestracja: 11 cze 2014, o 11:23

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: myk6414 »

Nie zgodzę sie. Żona ma rylko APN Plus i wszystko jej działa (LTE, spotify, facetime, YouTube itd) pakietu 6GB tak jak powinno być. Plus ma niestety burdel w swoich systemach.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
swir
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 28 kwie 2015, o 13:42

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: swir »

moo. pisze:Takie szybkie pytanie. Jako, że wyszło AppleMusic, czy mam obawiać się o rachunek czy streaming muzyki jest rozliczany z pakietu internetowego? Pozdrawiam. :)

EDIT:
Bardzo wspaniale, że specjaliści plusa odpisują w każdym innym wątku, tylko nie w tym. Czy zadałem niewygodne pytanie czy nie wiecie jak to jest? Nie chce płacić gigantycznych rachunków za słuchanie muzyki z applemusic, dlatego proszę o ustosunkowanie się do mojego pytania powyżej. Czy streaming muzyki z applemusic jest rozliczany z pakietu czy poza nim?
W nazwie APN do internetu musisz mieć wpisane "plus" lub "internet". Jak wpiszesz "video" to nie możesz byc pewnym dnia ani godziny :)

Pozdro,
swir
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 28 kwie 2015, o 13:42

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: swir »

Dzisiaj zajrzałem na moje konto w ebok i....

prawdę mówiąc już sam nie wiem co robić bo opłaty za usługę multimedialną znów się zaczęły u mnie pojawiać... Najgorsze jest to, że na infolinii plusa raz mówią tak a raz tak - raz, że w APN powinno być plus a raz, że internet. Innym razem, że plus lub internet - obojętnie. Myślałem, ze mam już kłopot z głowy ale oni nadal kombinują. Proponuja wyłączyć transmisję danych najlepiej - takie oto rozwiązanie załatwi sprawę jak mi dzisiaj powiedziała mądra pani na infolinii.. Żenada... To jest już chamstwo i naprawdę szkoda mi czasu na codzinne dzwonienie na cholerną infolinię. Nieważne, że masz ileś tam giga pakietu internetowego, oni znaleźli sposób na to jak jeszcze wydoić nieświadomego klienta...

Czy jest w końcu jakiś mądry tutaj co doradzi mi

JAK MAM USTAWIĆ TELEFON
ABY NIE NALICZAŁO MI OPŁATY MULTIMEDIALNEJ ???????!!!!!!!!!!!
myk6414
Szalony PlusManiak
Posty: 442
Rejestracja: 11 cze 2014, o 11:23

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: myk6414 »

W ofertach głosowych powinien być plus w internetowych internet.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
moo.
PlusManiak
Posty: 102
Rejestracja: 30 gru 2014, o 04:06
Lokalizacja: Opole

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: moo. »

swir pisze:
moo. pisze:Takie szybkie pytanie. Jako, że wyszło AppleMusic, czy mam obawiać się o rachunek czy streaming muzyki jest rozliczany z pakietu internetowego? Pozdrawiam. :)

EDIT:
Bardzo wspaniale, że specjaliści plusa odpisują w każdym innym wątku, tylko nie w tym. Czy zadałem niewygodne pytanie czy nie wiecie jak to jest? Nie chce płacić gigantycznych rachunków za słuchanie muzyki z applemusic, dlatego proszę o ustosunkowanie się do mojego pytania powyżej. Czy streaming muzyki z applemusic jest rozliczany z pakietu czy poza nim?
W nazwie APN do internetu musisz mieć wpisane "plus" lub "internet". Jak wpiszesz "video" to nie możesz byc pewnym dnia ani godziny :)

Pozdro,
mam wpisane plus :) dzięki kolego. Decyzja i tak już podjąłem, czekam do końca umowy i zmieniam operatora :)
banama
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 17 lip 2015, o 11:03

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: banama »

A mi BOK odpowiadał (w marcu) w ten sposób:
Witam Pana,

zgodnie z Regulaminem promocji "Tramsmisja Videostreaming", połączenie audio-video realizowane przez APN: plus lub internet jest naliczane jak za zwykłą transmisję danych:
http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... 48&p_olh=0

Może Pan korzystać z serwisu YouTube i ipla, natomiast jest to jednoznaczne z naliczeniem opłaty za Videostreaming.
Potem Pani się poprawiła, bo już w kolejnej wiadomości nie wymienia APN'u internet, choć nie wiem czy świadomie ...
Witam Pana,

zgodnie z punktem 4. Regulaminu promocji, który udostępiłam Panu w poprzedniej korespondencji, opłata za korzystanie z usługi Videostreaming w kraju wynosi 0,49 zł brutto (0,40 zł netto) za każdą rozpoczętą minutę połączenia z APN video.plusgsm.pl lub APN video.

Nie posiadam informacji na temat ustawień konfiguracyjnych, które miałyby wpływać na korzystanie z ww. usługi bezpłatnie, czy w ramach Pakietu internetowego.
Ale jednocześnie nie wie w jaki sposób skonfigurować telefon, aby nie być obciążanym dodatkowymi kosztami.
Rozumiem opisany problem, natomiast Videostreaming jest usługą płatną (sieciową) i ustawienia telefonu nie mają wpływu na naliczanie kosztów.

W zaistniałej sytuacji mogę zasugerować jedynie niekorzystanie z portali udostępniających pliki audio-video.
Prawda, że proste? Wystarczy po prostu nie korzystać i po problemie :lol:
myk6414
Szalony PlusManiak
Posty: 442
Rejestracja: 11 cze 2014, o 11:23

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: myk6414 »

Ja dostałem taka swojego czasu:

"Witam,

dziękuję za przesłaną wiadomość.

W odpowiedzi na zadane pytanie pragnę poinformować, że opłaty za Videostreaming naliczane są wówczas, gdy łączymy się np. przez APN video.plusgsm.pl lub video2 (opłata w kraju wynosi 0,49 zł za każdą rozpoczętą minutę połączenia, za granicą w ramach roamingu międzynarodowego).
W momencie kiedy łączymy się przez APN internet lub APN plus, łączenie realizowane jest w ramach np. zakupionego pakietu.
W związku z powyższym opłaty nie będą naliczane wówczas, gdy w telefonie będzie ustawiony odpowiedni APN.

Pragnę również zaznaczyć, że nie wszystkie telefony są konfigurowane pod tym względem i odgórnie narzucają własne ustawienia. Niektóre telefony jak np. Nokia, w celu odtworzenia multimediów na stronach wykorzystują zewnętrzne aplikacje jak Real Player, w których zmiana ustawień na odpowiedni APN nie jest możliwa.

W przypadku innych pytań, zapraszam do ponownego kontaktu."


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
niko10
Szalony PlusManiak
Posty: 860
Rejestracja: 1 cze 2014, o 18:58

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: niko10 »

Korzystacie albo z APN: plus albo z APN: internet. W przypadku APN plus, opłata może być naliczona, ale tylko przy streamingu w protokole RTSP, poza iplą nic mi nie przychodzi do głowy (która i tak schodzi z pakietu), cała reszta działa w Flash lub HTML5, to samo z radio internetowym w aplikacjach z google play typu Spotify, Open FM tp.

Możecie też olać sprawdzanie czy to RTSP czy inne i wprowadzić APN: internet i nic was nie interesuje - wszystko z pakietu, poza tym, że na karcie do rozmów będziecie mieć tylko HSPA+.

A teraz trochę historii:
z tego co pamiętam APN: plus miał być uniwersalny, tj. miał połączyć wap dla starych telefonów z nowymi tj. protokołem internet, a zarazem za jego pomocą łatwo można było identyfikować czy użytkownik korzysta z portalu plus czy ipla - przydaje się w bezpłatnych opcjach i promocjach do bezpośredniej identyfikacji. Wrzucono też do niego apn: video, który w przypadku filmików na przykład na stronie wap.plus.pl bardzo się przydawał, bo nie było opłat za transmisję, to w przypadku obecnych telefonów i protokołu RTSP jest piętą achillesową.

W sumie najlepiej by było, albo, żeby z APN-u plus usunięto video streaming, albo dodali możliwość na kartach do rozmów w ramach APN internet - logowania się do LTE.
komo
PlusManiak
Posty: 65
Rejestracja: 6 paź 2014, o 18:06

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: komo »

Tylko po co mają coś zmienić dla klienta jak można łoić kasę na naiwniakach
swir
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 28 kwie 2015, o 13:42

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: swir »

komo pisze:Tylko po co mają coś zmienić dla klienta jak można łoić kasę na naiwniakach
Racja....
Zauważ, że na trudne pytania tutaj odpowiedzi nie padają.
Moderatorzy Plusa maja gdzieś, że się dusisz ze swoimi problemami.
Dla nich się liczą nowi klienci, a starzy to jest odpad, który może się zapomni i przedłuży umowę na kolejny okres.
Ja mam tego dosyć, widzę jak mnie dymają co miesiąc z tym streamingiem i nikt nic nie może zaradzić - polecam tylko UKE - oni mają obowiązek zająć się sprawą, mi pomogli, ale widzę, że Plus nadal leci w ch... jawnie i w żywe oczy!!!
Ostatnio zmieniony 30 lip 2015, o 07:07 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto podsumowujące zdanie zawierającego wulgarne (co prawda wykropkowane), ale mimo to czytelne słowo.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: Krzysiek_Plus »

swir, wszystkie odpowiedzi zostały już udzielone w poprzednich postach tego wątku.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
MikiLauda
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 2015, o 15:50

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: MikiLauda »

Witam, podobnie jak moi przedmówcy padłem ofiarą naliczania usługi multimedialnej. Jednakże w moim przypadku było to tylko korzystanie z radia, a konkretnie z Polskiego radia i ich oficjalnej apki. Moje pytanie czy reklamacja coś da czy szkoda czasu? APN ustawiony był na Plus.


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: Magda_Plus »

MikiLauda stanowisko w podniesionej sprawie może podjąć tylko Departament Reklamacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ