Telefon odkupiony z Plusa a jego reklamacja

Napraw serwisowych w Plusie, procedury, uwagi dotyczące serwisów....
wadi22
Nowy
Posty: 2
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 16 mar 2017, o 00:00

Telefon odkupiony z Plusa a jego reklamacja

Post autor: wadi22 »

Witam Was serdecznie,

Postanowiłem podzielić się z Wami historią mojej przygody z plusem chociaż nie jestem ich klientem. Zdarzyło mi się odkupić telefon od klienta sieci Plus. Dostałem fakturę, kartę gwarancyjną czyli niby wszystko żeby go reklamować w przypadku uszkodzenia a to się stało po kilku miesiącach użytkowania. Telefon zawiesił się na ekranie startowym.

I poniżej historia mojego kontaktu z siecią Plus:
- 13 lutego zgłosiłem się z tel. do salonu firmowego: po chwili konsternacji (bo nie jestem klientem plusa, Panie przyjęły telefon do reklamacji)
- 15 lutego telefon w serwisie i pierwsza ekspertyza – aktualizacja oprogramowania, jest ok, telefon sprawny wg serwisu,
- 17 lutego odbieram telefon z naprawy – po próbie restartu zawiesza się ponownie, w tym samym dniu oddaje ponownie do reklamacji,
- 21 lutego telefon w serwisie – dostaję informację z salonu, że telefon jest uszkodzony i mogę wymienić na biały (białego nie chcę) lub mogę czekać na naprawę 2-3 tygodnie. Zgadzam się czekać.
- 23 lutego dostaję informację z salonu, że mogę odebrać telefon z naprawy. Fajnie pomyślałem. Na miejscu czytam ekspertyzę: „Opis naprawy: sprzęt odesłano bez naprawy. Proszę zgłosić się z poniższą ekspertyzą do sprzedawcy w celu wymiany sprzętu na nowy. Ekspertyza: podczas pobytu urządzenia w serwisie stwierdzono wadę fizyczną tkwiącą w rzeczy. Usterka nie powstała z winy klienta. Nie dokonano naprawy.”
I tu następuje zamieszanie – co robić dalej? Panie nie wiedzą za bardzo, nie jestem klientem plusa ale posiadam fakturę jako dowód zakupu. Kto jest sprzedawcą? Sklep online plusa, więc proszę się zgłosić do bok plusa. Dostałem nr telefonu do bok. Po 40 minutach słuchania muzyki wyłączyłem się. Próba kontaktu online – doradca klienta stwierdza, że on może doradzić w sprawach ofert a nie reklamacji (mam tą rozmowę zapisaną na pliku). Udaję się ponownie do serwisu. Panie są tak uprzejmie, że postanawiają mi jakoś pomóc i po godzinie prób i telefonowania w różne miejsca (z czego z 45 minut to czekanie na połączenia) dowiaduje się, że mam zgłosić sprawę online do bok plusa. Ok.
- 23 lutego zgłaszam sprawę, załączam fakturę i ekspertyzy – dziękują, mają 30 dni na rozpatrzenie reklamacji, odezwą się, sprawa w odpowiednim dziale.
- 2 marzec – dostaję informację, że potrzebuję przeniesienia praw do rękojmi od wcześniejszego właściciela. Dopytuję w jakiej formie to sobie życzą i czy mają szczególne wymagania w tym oświadczeniu. Pan Mateusz uprzejmie mi odpowiada, że jak otrzyma informacje w tej sprawie to odpowie. Czekam i czekam - bez odzewu. W końcu przygotowuję oświadczenie, robię prawie 200km, podpisuje je poprzedni właściciel i wysyłam 12 marca skan oświadczenia do bok plusa.
14 marzec-dostaję informację, że dokumenty są weryfikowane czy są poprawne – dopytuję i dowiaduję się że dział prawny musi przeanalizować otrzymane dokumenty, czy mogę skorzystać z prawa rękojmii!!. Dopytuję dalej jak długo może trwać rozpatrzenie rękojmi - 14 dni na odpowiedź od chwili otrzymania telefonu. Nie określają jak długo można oczekiwać po zgłoszeniu. Może i dwa miesiące z uwagi na „skomplikowany charakter sprawy”. Na razie mijają trzy robocze dni bez odpowiedzi pomimo moich próśb o szybką odpowiedź bo przecież sprawa się ciągnie...

Opisałem tą historię ku przestrodze i dla waszej wiadomości. Telefonów z odsprzedaży jest mnóstwo na aukcjach, każdy może je kupić tak jak ja. Jeśli będzie kupować taki telefon to od razu przygotujcie sobie oświadczenie o przeniesieniu praw do rękojmi i gwarancji jakości, może się przydać na przyszłość chociaż nie wiem czy w moim przypadku – w przypadku plusa - to coś pomoże. Sprawa wydawała się prosta a tak już ponad miesiąc nie mogę korzystać z telefonu.

Być może ktoś z Was się spotkał z taką sytuacją i coś poradzi.
Pozdrawiam.
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Telefon odkupiony z Plusa a jego reklamacja

Post autor: habish »

Po wprowadzeniu w Plusie systemu ratalnego sprzedaży telefonów już nikt nie kupuje telefonów z drugiej ręki pochodzących od Plusa.
wadi22
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 16 mar 2017, o 00:00

Re: Telefon odkupiony z Plusa a jego reklamacja

Post autor: wadi22 »

ok dzięki za posta...ale jakie to ma znaczenie w tym przypadku? Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją jak opisałem? jak długo plus może zwlekać z odpowiedzią na zgłoszenie o uszkodzonym telefonie? na weryfikację dokumentów a właściwie jednego tj. oświadczenia o przeniesieniu praw do rękojmi?
pieron
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 1 kwie 2017, o 11:46
Kontakt:

Re: Telefon odkupiony z Plusa a jego reklamacja

Post autor: pieron »

Na logikę biorąc, to przejście tych praw powinno dokonywać się automatycznie wraz z przeniesieniem prawa własności telefonu. W jaki bowiem sposób były właściciel ma korzystać z tych praw skoro już nie jest właścicielem telefonu...
Awatar użytkownika
lodyga
Szalony PlusManiak
Posty: 1502
Rejestracja: 9 maja 2009, o 19:49
Lokalizacja: Legnica

Re: Telefon odkupiony z Plusa a jego reklamacja

Post autor: lodyga »

Patryk

A to nie jest tak jak z kredytem 0%? Ze sprzęt mogę spłacić szybciej A oni sobie już rozliczają go w ciągu 2 lat?

Faktycznie ostro z tym telefonem bo nie raz sprzedawała zanim skończy się umowa , dzięki Bogu ze działały.
Pozdrawiam z całego serduszka moderatorów <3
Grzesiekkk
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 20 mar 2018, o 22:15

Re: Telefon odkupiony z Plusa a jego reklamacja

Post autor: Grzesiekkk »

Witam.I jak zakończyła się sytuacja z wymianą telefonu ?
ODPOWIEDZ