Problem z prędkością LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
RBek
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 18 kwie 2017, o 09:16

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: RBek »

LTE-A B3+B7 daje identyczny rezultat jak samo LTE1800, zostawię LTE-A i zobaczę jak będzie w ciągu dnia. W każdym razie dziękuję.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5496
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

skorpiopl, telefon w innej sieci nie ma nic do Plus Online. Posiadasz usługę internetu w Plus, więc z zalogowaniem się nie powinno być problemu. Prosiłem również o parametry sygnału z panelu admina. Mógłbyś je podać?

RBek, LTE-A (1800+2600) w Twoim przypadku powinno dawać najlepsze rezultaty.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
RBek
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2017, o 09:16

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: RBek »

Niestety download jest na poziomie 6Mb/s. Rozumiem zatłoczenie, ale aż mi się wierzyć nie chce, że w ciągu miesiąca tylu użytkowników przybyło w okolicy. Tym bardziej, że przed wakacjami i w lipcu download dochodził do 90Mb/s. Zgłosiłem problem w BOK mniej więcej tydzień temu, ale znając życie nic to nie da...
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: habish »

W jakim paśmie taka prędkość?
RBek
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2017, o 09:16

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: RBek »

Teraz jest LTE-A B3+B7
Sub
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 8 wrz 2017, o 14:52

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Sub »

Podziwiam tutejszych konsultantów Plusa za cierpliwość i wytrwałość w próbach tłumaczenia pracodawcy z powodu notorycznego nabijania klientów Polkomtel w butelkę...
Właściwie można by zamknąć ten wątek albo ustawić autoresponder z treścią:

SIEĆ POLKOMTEL JEST TRWALE PRZECIĄŻONA. ROBIMY CO MOŻEMY. MOŻE UDA NAM SIĘ ZWIĘKSZYĆ ZA KILKA LAT PRZEPUSTOWOŚĆ. ALE TO POD WARUNKIEM, ŻE NIE BĘDZIE PRZYBYWALO NOWYCH KLIENTÓW JELENI W OBECNYM TEMPIE. PRZEPRASZAMY ZA SZYMONA MAJEWSKIEGO KTÓRY UTRZYMUJE, ŻE 9 NA 10 KLIENTÓW JEST Z TEJ USŁUGI ZADOWOLONYCH.

Do wszystkich pytających przyjmijcie do wiadomości, że jeśli macie Uplink wyższy od Downloadu to jest to efekt przeciążenia sieci Polkomtel, a nie zakłóceń i innych wymówek tutaj prezentowanych. Każdy provider wam to powie, że zwyczajowe zużycie pasma przez użytkowników jest asymetryczne. Do klienta przesyłane są duże pakiety danych, od klienta wracają tylko ramki potwierdzające poprawność odbioru tych pierwszych. Ten upload jest tylko ułamkiem tego co się dzieje w drugą stronę tj download. Dlatego pasmo danego BTSa jest tak szybko wysycone do klientów, podczas kiedy upload nadal ma jako taki luz.

Co więcej. Operator ma możliwość kształtowania tego ruchu. Może również ustawić priorytet dla poszczególnych użytkowników. Niestety odnoszę wrażenie, że przy tak przeciążonych stacjach Polkomtel chętnie z tego korzysta.
Obecne umowy zawierane w Plusie pozwalają na dokonanie testów przez kilka dni zanim umowa "uprawomocni" się na dwa lata. Podczas tego okresu internet u mnie chodził na akceptowalnym poziomie. Zaraz po wejściu umowy na dwa lata zaczęły się problemy. Przypadek?

Co więcej Polkomtel nie zostawia ŻADNEJ możliwości rozwiązania takiej umowy, a kara za jej zerwanie jest kosmiczna.
Klient raz złapany w taką pułapkę musi grzecznie płacić abonament przez następne dwa lata chociaż z Internetu w godzinach szczytu, zwłaszcza wieczorami NIE DA się korzystać. Bo co można zrobić dysponując "zawrotną" prędkością jaką oferuje mi Plus LTS w postaci 256kB - 500kB wieczorami? Odebrać pocztę? Otworzyć strony tego forum przy sporej dozie cierpliwości?

Dla porządku dodam, że nie oczekuję prędkości rzędu nawet kilkunastu megabitów. Wystarczyłoby mi stabilne 10MB, więcej od Plusa nie oczekuję. Ale i to jest nieosiągalne w centrum miasta Szczecina!

Uprzedzę od razu "grzeczne pytania" Panów konsultantów Plusa udających, że chcą pomóc (taka praca niewdzięczna niestety):
RSSI -52dBm
RSRP -90dBm
BTS przy ul. Pawła IV w Szczecinie. Dystans około 900m. Pozostałe okoliczne BTSy na Zawadzkiego i Chopina stoją w centrum wielkich osiedli. Tam jest już kompletna masakra.
I nie, nie jest to kwestia nadmiernej ilości ściągniętych danych, do limitu brakują mi jeszcze hektary. Poza tym poza godzinami szczytu DL wraca do poziomu 10-15MB (więcej nigdy nie widziałem).
Sprawdzaliśmy już wszystko, modem, antena zewnętrzna itd. Wszystko jest OK oprócz zatkanego pasma w Plusie.
Zresztą przy stabilnym w ciągu doby Uplinku rzędu dwadzieścia parę MB nie może tu być mowy o złej jakości radiolinku. Oczywistym jest, że wtedy zarówno UL jak i DL miały problem. Smutna prawda jest oczywista - zbyt wielu nabitych w butelkę klientów na zbyt niedoinwestowaną infrastrukturę. Ale kto by się tym w Polkomtel przejmował? ważne, że wynik finansowy idzie w górę.

Smaczku dodaje treść korespondencji z działu reklamacji który pisze:
"Wyjaśniam, że dostęp mobilny, w odróżnieniu od stacjonarnego dostępu do usług, nie jest przypisany do danej lokalizacji".
W wolnym tłumaczeniu, w Szczecinie mamy fyfnastokrotny overbooking na BTSach ale zawsze może Pan przeprowadzić się do Pcimia Dolnego. Tam może będziemy w stanie świadczyć usługi na zadowalającym poziomie.
Zapomnieli przez grzeczność dodać, że przecież może Pan korzystać z tzw. "Internetu" Polkomtel w nocy, wtedy wszystko jest OK...

I dalej:
Zakres odpowiedzialność sieci Plus za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług, został określony w Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych w dziale „Odpowiedzialność”. W opisanej sytuacji nie zachodzi przesłanka uzasadniająca odpowiedzialność Polkomtel z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy określona w Regulaminie.
No oczywiście, że nachalne reklamowanie zawrotnej prędkości LTE, a następnie świadczenie usługi na poziomie SDI czy co najwyżej wczesnej półmegabitowej Neostrady jest absolutnie w porządku. Tak więc jak się dałeś baranie na to nabrać to teraz płać następne 24 miesiące abonament i zamilcz bo jeszcze inni klienci się dowiedzą jak ich naciągamy.

I co Państwo konsultanci Plusa na to? Kolejne przepraszamy robimy co możemy w celu poprawy infrastruktury? I to ma mnie pocieszyć przez następne 24 miesiące przez które będę usiał płacić za usługę która działa tylko czasami? A może w takim razie mógłbym abonament płacić też tylko czasami? A nie... wtedy podacie mnie państwo do sądu. Mnie niestety takie prawo w stosunku do was nie przysługuje... Brawa dla prawników Polkomtel.

Ktoś już to na tym forum napisał. Napisze to i ja:

NIE DAJCIE SIE NABRAĆ POLKOMTELOWI. UCIEKAJCIE JAK I GDZIE MOŻECIE OD TZW. INTERNETU W SIECI PLUS
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: habish »

RBek pisze:Teraz jest LTE-A B3+B7
A jakie prędkości oddzielnie dla pasma B3 oraz B7, bez agregacji?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5496
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

RBek, dla samego B3 również?

Sub, niestety, jest to kwestia przeciążenia BTSa w trakcie wykonywania testu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
RBek
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2017, o 09:16

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: RBek »

W tej chwili dla samego B3 download wynosi 52Mb/s, a upload 36Mb/s. Wniosek z tego taki, że jak nie działa to trzeba żonglować i może zadziała...
Ale co ciekawe siła sygnału wróciła do pięciu kresek, może jednak technicy PLUSa coś zrobili z moim zgłoszeniem?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5496
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

RBek , działa całkiem ładnie. I oby tak zostało. :-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
kaczkadziwaczka
PlusManiak
Posty: 92
Rejestracja: 27 sie 2017, o 09:54

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: kaczkadziwaczka »

A co ma wspólnego test prędkości na LTE1800 wykonany o 14 gdy niewielu użytkowników na BTS-ie z tym w godzinach szczytu internetowego. Speedtesty na B3, B7 i B3+B7 wykonaj teraz. O tej porze są miarodajne i odpowiedzą jak naprawdę działa LTE z Plusa w tych pasmach w twojej lokalizacji i które pasmo wybrać.
RBek
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2017, o 09:16

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: RBek »

Aktualnie (download/upload) B3 38/26, B7 2,7/3 B20 0,17/0,02 B3+B7 30/29. Dla mnie są to wartości zadowalające. Jak pisałem wcześniej wydaje mi się, że ma to związek ze wzrostem siły sygnału i oby tak pozostało.
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: habish »

W agregacji B3 + B7 masz wolniej niż samo B3.
Przywróć router do ustawień fabrycznych, nic nie zmieniaj w ustawieniach i wykonaj test raz jeszcze.
Sub
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 8 wrz 2017, o 14:52

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Sub »

Michał_Plus pisze:Sub, niestety, jest to kwestia przeciążenia BTSa w trakcie wykonywania testu.
W trakcie wykonywania testu???? Czy Pan się słyszy?????
Szanowny Panie, czy ja mam zmienić godziny wykonywania testu tak aby wypadł on zadowalająco dla Pańskiej sieci?
Czy ja mam dopasowywać godziny pracy na tzw. Internecie z Plusa tak aby ta usługa dała się w ogóle używać?

Dlaczego zmuszacie mnie do płacenia za usługę z której korzystać w normalnych godzinach się po prostu NIE DA?
Dlaczego raz złapany klient (miesiąc temu w moim przypadku) będzie przez was dojony przez następne 23 miesiące chociaż nie może korzystać z usługi za którą płaci? Dlaczego jak w przypadku każdej innej NIENALEŻYCIE wykonanej usługi nie można od niej odstąpić?????
RBek
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2017, o 09:16

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: RBek »

Modem resetowałem w piątek, nic to nie zmieniło. Po resecie było identycznie jak przed, tylko sobie roboty z późniejszą konfiguracją przysporzyłem.
ODPOWIEDZ