Problem z prędkością LTE
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: Problem z prędkością LTE
lukasbiggie, sieć jest ciągle modernizowana w wielu lokalizacjach, wystarczy zajrzeć do tego wątku: http://plusforum.pl/viewtopic.php?f=100 ... start=7380 Możliwe więc ze w nie dalekiej przyszłość takie plany pojawią się również dla Twojej lokalizacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Prawie PlusManiak
- Posty: 46
- Rejestracja: 19 sty 2015, o 12:57
Re: Problem z prędkością LTE
ale to i tak nie zmieni mojego zdania bo nigdy nie osiagnę 100Mbps w zasiegu LTE :) musiałbym mieć wlasnego BTS'a :)
wiem jedno macie infrastrukturę nieprzystosowaną do ilości obsługujących użytkowników... i zamiast wziąć sie w garść i wyjść z podniesioną głową, Pan np kazał albo raczej zasugerował mi abym łączył się przez telefon, a wiec co w takim razie mam zrobic z abonamentem na usługę internetu? Mamy 2017 rok a internet działa mi tak jakby to była Neostrada z 2006.
Na domiar złego mówi mi Pan, że aktualnie rzadne prace nie będą robione w tym BTS. To proszę w takim razie o obniżenie mi rachunku za internet bo w sieci LTE mam gorszy zasięg niż w sieci 3G, co zreszta widać na speedtescie. Mam Lte 110GB.
wiem jedno macie infrastrukturę nieprzystosowaną do ilości obsługujących użytkowników... i zamiast wziąć sie w garść i wyjść z podniesioną głową, Pan np kazał albo raczej zasugerował mi abym łączył się przez telefon, a wiec co w takim razie mam zrobic z abonamentem na usługę internetu? Mamy 2017 rok a internet działa mi tak jakby to była Neostrada z 2006.
Na domiar złego mówi mi Pan, że aktualnie rzadne prace nie będą robione w tym BTS. To proszę w takim razie o obniżenie mi rachunku za internet bo w sieci LTE mam gorszy zasięg niż w sieci 3G, co zreszta widać na speedtescie. Mam Lte 110GB.
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: Problem z prędkością LTE
W niektórych lokalizacjach można uzyskać nawet większe prędkości: http://plusforum.pl/viewtopic.php?f=48& ... 20#p207193lukasbiggie pisze:ale to i tak nie zmieni mojego zdania bo nigdy nie osiagnę 100Mbps w zasiegu LTE :) musiałbym mieć wlasnego BTS'a :)
Nie, pytałeś o różnice w prędkości pomiędzy dwoma urządzeniami, a więc podaliśmy jej powód (telefon obsługuje cat 6 i obsługuje agregacje). Nie sugerowaliśmy korzystania z telefonu, a wcześniejszych odpowiedzi udzielał Michał_Plus.lukasbiggie pisze:wiem jedno macie infrastrukturę nieprzystosowaną do ilości obsługujących użytkowników... i zamiast wziąć sie w garść i wyjść z podniesioną głową, Pan np kazał albo raczej zasugerował mi abym łączył się przez telefon, a wiec co w takim razie mam zrobic z abonamentem na usługę internetu?
Tak aktualnie nie ma zaplanowanych żadnych prac, co nie oznacza, że np.: za 1-2 miesiące takowe się nie pojawią.lukasbiggie pisze:Na domiar złego mówi mi Pan, że aktualnie rzadne prace nie będą robione w tym BTS. To proszę w takim razie o obniżenie mi rachunku za internet bo w sieci LTE mam gorszy zasięg niż w sieci 3G, co zreszta widać na speedtescie. Mam Lte 110GB.
W sprawie obniżenia płatności sugeruje złożyć reklamacje.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 mar 2017, o 19:33
Re: Problem z prędkością LTE
Wiem, że pewnie pożałuję...:
Prędkość internetu
Router Huawei B315.
RSRQ: -11dB
RSRP: -95dBm
RSSI: -63dBm
SINR: 9dB
Miejsce: Międzyleska, Poznań.
Router, zaraz obok okna.
Zasięg bardzo dobry.
Internet w porywach osiąga 5-6 Mbps (prędkość pobierania). Przez 90% czasu jest to poniżej 1 Mbps, ping skacze 200ms+.
Możemy nie przechodzić przez "pochodź z routerem po domu", "kup antenę" i od razu przejść do "faktycznie, macie gdzieś klienta"?
Albo może w końcu jakoś rozwiążecie te problemy?
Prędkość internetu
Router Huawei B315.
RSRQ: -11dB
RSRP: -95dBm
RSSI: -63dBm
SINR: 9dB
Miejsce: Międzyleska, Poznań.
Router, zaraz obok okna.
Zasięg bardzo dobry.
Internet w porywach osiąga 5-6 Mbps (prędkość pobierania). Przez 90% czasu jest to poniżej 1 Mbps, ping skacze 200ms+.
Możemy nie przechodzić przez "pochodź z routerem po domu", "kup antenę" i od razu przejść do "faktycznie, macie gdzieś klienta"?
Albo może w końcu jakoś rozwiążecie te problemy?
Re: Problem z prędkością LTE
Kilka dni temu było pytanie o Poznań, nie było nowych planów niestety...
Jesteś w zasięgu 3 stacji bazowych:
- Poznań, ul. Szarych Szeregów 23 - biurowiec SGB / PeKaBex
- Poznań, ul. Biskupińska - maszt Plusa
- Suchy Las, ul. Poziomkowa / Stefańskiego - betonowy słup T-Mobile
Spróbuj połączyć się inną stacją niż dotychczas.
Jesteś w zasięgu 3 stacji bazowych:
- Poznań, ul. Szarych Szeregów 23 - biurowiec SGB / PeKaBex
- Poznań, ul. Biskupińska - maszt Plusa
- Suchy Las, ul. Poziomkowa / Stefańskiego - betonowy słup T-Mobile
Spróbuj połączyć się inną stacją niż dotychczas.
Re: Problem z prędkością LTE
Krzysiek_Plus w końcu jakaś dobra informacja! Dzięki
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 mar 2017, o 19:33
Re: Problem z prędkością LTE
patryk7588
Można to zrobić z poziomu routera czy jak? Nie mogę tego znaleźć
Można to zrobić z poziomu routera czy jak? Nie mogę tego znaleźć
Re: Problem z prędkością LTE
Niestety nie, tutaj działają tylko opcje: "pochodź z routerem po domu", "kup antenę"
-
- Szalony PlusManiak
- Posty: 492
- Rejestracja: 16 sty 2015, o 00:10
Re: Problem z prędkością LTE
Potwierdzam, w moim przypadku opcja "pochodź z routerem po domu" nic nie pomogła... dopiero antena polecona przez Patryka dała radę:patryk7588 pisze:Niestety nie, tutaj działają tylko opcje: "pochodź z routerem po domu", "kup antenę"
Tak więc:
Wskazuje na obciążenie BTS-a. Miałem to samo. Wrażenie jakby internet donosili Ci w wiadrach... mocno dziurawych. Mieszkasz w sporej aglomeracji, więc na 100% masz gdzieś w okolicy inny BTS.SarcasticOnion pisze: Zasięg bardzo dobry.
Po pierwsze PRIMO:
Sprawdź swoją lokalizację na http://www.btsearch.pl/. Poszukaj najbliższych BTS-ów w twojej okolicy.
Po drugie SECUNDO:
W godzinach szczytu (wieczormych, gdy wszystkie corpo-szczurki sprawdzają FB i YT) wybierz się z telefonem (najlepiej jakimś nowym, który obsługuje LTE-A) w okolicach tych BTS-ów i sprawdź jakie osiągają parametry prędkości.
Po trzecie TERTIO:
Sprawdź azymuty, czy masz możliwość ustawienia anteny kierunkowej w kierunku BTS-a z najlepszymi parametrami. Jeśli nie, sprawdź kolejny i tak dalej. Jak już znajdziesz coś konkretnego to zastanów się, czy jesteś w stanie wydać odrobinę kasy (cirka 150 PLN do 200 PLN) na poprawę parametrów łącza, z którym i tak jesteś związany...
Ja osobiście biłem się z tą myślą kilka tygodni. Czara goryczy przelała się, gdy żona w godzinach szczytu nie mogła skorzystać ze skype i pogadać z rodzicami za granicą (prędkość poniżej 1mb/s bez wykorzystane limitu podstawowego)... To jest tylko kwestia twojego poczucia komfortu. Jeśli czujesz, że nie zbiedniejesz od dodatkowego wydatku około 200PLN to warto rozważyć opcje kupna anteny kierunkowej. JA zakupiłem taką:
http://allegro.pl/antena-dual-lte-soren ... ule_id=201 i jestem zadowolony.
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: Problem z prędkością LTE
SarcasticOnion, oprócz powyższych sugestii, sugeruje jeszcze zainstalować LTE Watch i upewnić się, że obecnie korzystasz z częstotliwości LTE1800, a jeśli tak to przetestować działanie LTE800.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Problem z internetem mobilnym
Witam.
Posiadam internet mobilny w Plusie. Używam go z routerem Airbox 2. Zasięg mam 4g. Jednak prędkość jest bardzo mała. Zarówno wysyłania jak i pobierania. Czym to może być spowodowane?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201704 ... ebfb04.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201704 ... e74792.jpg
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Posiadam internet mobilny w Plusie. Używam go z routerem Airbox 2. Zasięg mam 4g. Jednak prędkość jest bardzo mała. Zarówno wysyłania jak i pobierania. Czym to może być spowodowane?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201704 ... ebfb04.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201704 ... e74792.jpg
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2017, o 12:24 przez Krzysiek_Plus, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Przeniesiono post do odpowiedniego tematu. Usnięcie tagów, post jest mało czytelny.
Powód: Przeniesiono post do odpowiedniego tematu. Usnięcie tagów, post jest mało czytelny.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5502
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
gabdziol, podaj proszę dokładna lokalizacją gdzie dokonywałeś pomiarów. Czy takie prędkości występują przez cały dzień?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Aktualnie znajduję się w Dęblinie woj. lubelskie.
Niestety cały czas jest taka prędkość.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Niestety cały czas jest taka prędkość.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5502
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
gabdziol, w Twojej okolicy nie ma zarejestrowanej żadnej informacji o awariach. Czy wykorzystałeś już pakiet podstawowy? Jeżeli tak, to podaj o ile został przekroczony. Jeśli to możliwe proszę podaj takie parametry jak RSRQ, RSRP, Cell ID.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
A w jaki sposób mogę to sprawdzić?
Bo jak biorę na telefonie przez program (połączony jestem z routerem) to chyba bierze info z telefonu a nie routera. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Bo jak biorę na telefonie przez program (połączony jestem z routerem) to chyba bierze info z telefonu a nie routera. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2017, o 17:15 przez Krzysiek_Plus, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: proszę korzystaj z funkcji dodawania załączników dostęnych na forum!
Powód: proszę korzystaj z funkcji dodawania załączników dostęnych na forum!